Urinprøve

kujenta

Forelsket i forumet
Har fått beskjed fra legen om å ta med meg urinprøve av morgenurin på alle svangerskapskontroller og alle ganger jeg er innom noe som heter legekontor i svangerskapet.

Nå skal jeg til legen i dag halv 2 og tok en urinprøve kl. 7 i dagmorges. Har ikke tilgang til noe kjøleskap på jobb, så har den bare liggende i bilen. Men er dette bra da? Vil det ikke vokse noe bakterier der på disse timene? Er det ikke da bedre at jeg hadde tatt prøve rett før jeg skulle til legen?

Hvordan har dere gjort dette?

Ta den med deg, og ha den kjøligst mulig. Ikke i bilen hvor det blir varmt. Gi beskjed om at det er morgenurin som ikke har stått i kjøleskap. :)

Trodde også at den ikke skulle være i romtemperatur enn et par timer. Ville sagt ifra på legekontoret, og evt bare tatt en ny en der.

Last edited:
Det er viktigst når urinen skal dyrkes, at den ikke blir stående for lenge. Men det skal jo ikke det nå. :)

Har fått beskjed fra legen om å ta med meg urinprøve av morgenurin på alle svangerskapskontroller og alle ganger jeg er innom noe som heter legekontor i svangerskapet.

Nå skal jeg til legen i dag halv 2 og tok en urinprøve kl. 7 i dagmorges. Har ikke tilgang til noe kjøleskap på jobb, så har den bare liggende i bilen. Men er dette bra da? Vil det ikke vokse noe bakterier der på disse timene? Er det ikke da bedre at jeg hadde tatt prøve rett før jeg skulle til legen?

Hvordan har dere gjort dette?
Si fra at den ikke har stått kaldt, så vurderer de det. Du kan få bakterievekst, men andre ting vil ikke nødvendigvis påvirkes.

Back
Topp