Urinprøve

Hilde89

Forelsket i forumet
Jeg skal til jordmor imorgen kl 2, men jeg begynner på jobb 8. Hvordan ville dere ha gjort det med urinprøven da?

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Jeg har pleid å ta den på morgenen og sette den i kjøleskapet hjemme. Også reiser jeg innom å henter den på vei til legen. :) Hvis det lar seg gjøre selvfølgelig! Hvis ikke har jeg tatt urinprøve når jeg har kommet til timen.

Det beste er jo om du har mulighet for å ta den om morgenen og oppbevare den i kjøleskapet til du har time. Hvis ikke kan du ta en så fort du kan ifh til timen, bare husk å si det ikke er morgenurin :)

Ok, så det gjør ikke noe om det ikke er morgenurin? :) næh, blir "feil" vei å kjøre, så får ikke hentet igjen.. frister ikke så mye å sette den i kjøleskapet på jobb heller:p hihi

Jeg har gjort det som de sier over.. hentet den hjemme, eller pakket den inn i noe helt annet og satt den i kjøleskapet på jobb (ingen andre som bruker det kjøleskapet likevel) :P Ellers kan du ta urinprøven når du kommer dit ja, men det er vel ikke like gunstig som morgenurin så da bør du si fra om det :)

Med mitt første svskap, så hadde jeg ikke mulighet til å reise hjem å hente den eller å oppbevare den kjølig på jobb, så jeg tok den bare på morgen jeg, og hadde den pakket inn i veska, til jeg hadde time;) som ofte var i 2 tiden.. dem sa ingenting om det til meg

★Sender fra pipe-gjøken★

Sniker. Jeg reiste innom å leverte den dagen før..
jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Det var jo ikke dumt! :) nå gikk det denne gang, men et tips jeg tar med til neste gang;)

Ikke? Det fikk jeg beskjed om.

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

Om det er noe i urinen er det tilstede om klkokka er 08 eller 14.
Jeg hadde alle mine timer etter lunsj i forrige svangerskap og ble beroliget med at det ikke var et krav. Det de mener er greit er at man ikke har vært på do 2 timer før man tar prøven. Og ikke drikker alt for mye gjennom dagen.

De vil ha morgenurin her da. For da er det ikke særlig "vannet" ut :P Så de proteinene/sukkeret ++ er mer reelt ved en slik prøve. Men dersom de finner utslag vil de uansett ha en ny prøve av deg dagen etter tror jeg :)

Nei, en prøve som er tatt kl 14 trenger ikke slå ut på noe den ville gjort med en prøve fra kl 08.
Spørs jo hva du skal teste, men ila dagen drikker du og da kan det gi misvisende resultater. Og i en graviditet skal du også drikke enda mer så jeg ville nok ikke stolt på den ;)

Back
Topp