Urinprøve

Venterpåoktober13

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Skal alle urinprøver i svangerskapet taes med morgen urin?

Helst det.. de sier den gir best resultat :) men jeg har ofte måtte ta urinprøven seinere enn det, hvis jeg har glemt at jeg skulle ta det eller når magen ble stor, så hadde jeg problemer med å sikte i glasset :P haha.. men jordmor sa det gikk bra, fordi svangerskapene hadde vært bra hele veien :)

Oppbevaring av de da? Skal til jordmor kl 13.30 og er på jobb før det. Så urinprøven blir da tatt kl seks om morgenen.

vet ikke om det har noe å si om oppbevaring.. men jeg måtte bare pakke den inn i en liten pose og ha den i veska på jobb ;) dem sa ingenting hvertfall.. :)

Tror egentlig at prøven skal oppbevares kaldt dersom det går mange timer fra den er tatt til du skal levere den.

Jeg fikk en lapp om det på kontroll hos legen min faktisk og på den står det at om man ikke skal levere den med engangs så skal den oppbevares kaldt og maks 4 timer.. :)

Takk for svar jenter ;)

Urinprøver skal oppbevares i kjøleskap, tror ikke det har noe å si om de står fra morgen til ettermiddagen, har selv gjort det flere ganger. Jeg jobber på en avdeling tilhørende sykehuset, der blir posten hentet kun tirs, tors og fredag.. Så urinprøver står i noen dager. Men da skal det testet for rusmidler, så er vel alt etter som.

Back
Topp