Urinprøve

Såpebobla

Elsker forumet
Jeg skal på første jordmortime i morgen, og mener å huske at urinen skal være "ferskest" mulig? At de ikke kan bruke urin som er f.eks bare noen timer gammel? Noen som vet hvor lenge urinen er "holdbar?" Hadde jo vært veldig greit å tisse på den koppen før jeg gikk hjemmefra liksom.. står opp i syv-tida, og skal til jordmor kl 10. Også skal man jo være helt ren nedentil når en tar prøven, og da er det jo greit å tisse med en gang jeg har gått ut av dusjen..

Jeg skal på første jordmortime i morgen, og mener å huske at urinen skal være "ferskest" mulig? At de ikke kan bruke urin som er f.eks bare noen timer gammel? Noen som vet hvor lenge urinen er "holdbar?" Hadde jo vært veldig greit å tisse på den koppen før jeg gikk hjemmefra liksom.. står opp i syv-tida, og skal til jordmor kl 10. Også skal man jo være helt ren nedentil når en tar prøven, og da er det jo greit å tisse med en gang jeg har gått ut av dusjen..
De sier at den kan være 2 timer gammel. Men når jeg var på første jm time så tisset jeg når jeg var der,hadde time kl 10 jeg og,og det var ikke noe problem.

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app

Om du har time sent på dagen så kan glasset stå i kjøleskapet til du skal avgårde ;)
Ellers er den holdbar i 2 timer i romtemperatur :)

Takker for svar! :) Tissa bare når jeg stod opp jeg. Hun sa da jeg kom at det gikk fint:) Og jordmor timen gikk bra:) Fikk høre hjerteslag og ble målt og veid, og alt ble gjort veldig grundig.

Om du har time sent på dagen så kan glasset stå i kjøleskapet til du skal avgårde ;)
Ellers er den holdbar i 2 timer i romtemperatur :)

Signerer denne :) Jeg fikk beskjed om at "morgenurin" er den urinen som kommer opp når du står opp om morningen. Jeg måtte bare spørre da jeg er mye oppe om natta og later vannet ;)

Back
Topp