Urinprøve på første kontroll? (Uke 11)

Itsgonnabe3

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
❤Januarlykke 2022❤
Februarlykke 2022❄️
Skal på første kontroll til JM i dag uke 11, og kommer plutselig litt for seint på her jeg sitter på jobb: skal man ha med urinprøve allerede i dag? o_O

Men tror ikke det er krise hvis du ikke har. Å hvis det ikke er lenge si du var hos lege og hadde med urinprøve der så hadde jeg bare sagt det.

Men tror ikke det er krise hvis du ikke har. Å hvis det ikke er lenge si du var hos lege og hadde med urinprøve der så hadde jeg bare sagt det.
Takk for svar! Kan jo ta med men vet ikke om det er vits i om det ikke er morgenurin

Ja, alltid ta med urinprøve, helst morgenurin, men har du ikke det så ta når du kommer til legen :)

Etter slik jeg forsto det på jm, skal første urinprøven sendes til dyrking på laben i tillegg til at den blir testet for urinveisinfeksjon på kontoret. Så ja, urinprøve må du nok ta med. Jeg hadde glemt det en gang forrige svangerskap, så da måtte jeg bare ta en prøve der :) Det er nok ikke kjempe krise om du ikke har med morgenurin hver gang :)

Tips er å kjøpe glass på ebay :hilarious: Fikk med fra jordmor sist, men en venninne tipset meg om dette, så har nå en pakke på 10 eller 15 glass (husker ikke).

Tips er å kjøpe glass på ebay :hilarious: Fikk med fra jordmor sist, men en venninne tipset meg om dette, så har nå en pakke på 10 eller 15 glass (husker ikke).
Dette var ikke dumt! :)
Hørte om ei som fikk glasset vasket av jm og fikk det tilbake med beskjed om å bruke det omigjen:eek: Har en venninne som er farmasøyt så hun får gode priser på de til meg :)

Smart! Kjøpte forrige svangerskap en pakke med mange på apoteket men nå så jeg bare enkeltvis

Å bruke et brukt vasket glass på nytt kunne jeg lett gjort :D da synes jeg det er verre med de som har time seint på dagen og som sniker prøven inn i felleskjøleskap på arbeidsplassen :yuck:

Back
Topp