Urinprøve, oppbevares kaldt eller varmt?

mettesin

Betatt av forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg skal på min første svangerskapskontroll imorgen. Jeg må jobbe før jeg skal til legen, og ta urinprøve på morgen. Hva gjør jeg med urinprøven? Skal den stå i kjøleskap så lenge? Eller kan den ligge i veska? :)
 
Helst kjøleskap :) hvis du evt har bakterier i urinen så utvikler de seg enda mer pga de trives i varme.den kan gi feil resultater etter det jeg har forstått :)



Appen ❤️
 
Uff skal ha med på legekontoret i morgen, hvordan i alle dager skal eg klare ta den med meg på jobb og Legetime kl 14.15.. Vi har kjøleskap på jobb, men føler ikke heeelt for å lure en urinprøve inn der;) hahaha;)
 
Ka temperatura e da på dagtid der du bur?
Om da e ganske kjølig, kan da jo stå i bilen, om du kjøre ;)
 
Best i kjøleskap ja, men her ligger d på et par pluss om dagen så kan jo stå i bil? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Uff skal ha med på legekontoret i morgen, hvordan i alle dager skal eg klare ta den med meg på jobb og Legetime kl 14.15.. Vi har kjøleskap på jobb, men føler ikke heeelt for å lure en urinprøve inn der;) hahaha;)

bare tiss før du går :) så slipper du å sete den på jobb ,jeg hadde ikke morgenurin... bare "spar" om et par tre timer før man tisser så går det bra :)
 
Ka temperatura e da på dagtid der du bur?
Om da e ganske kjølig, kan da jo stå i bilen, om du kjøre ;)
Imorgen er det meldt regn og 7 grader, så i bilen var ikke en dum ide :)
 
Jaja, jeg glemte meg bort og tisset hele morgenurinen i do så da ble problemet løst :/ får ta med det som kommer før jeg skal til legen!
 
Jeg googla det og der sto det helst oppbevares i kjøleskap.
Eller så var det noe med at den skulle være max 3 timer gammel eller noe slikt.

sendt fra Note 3 - sengekos
 
Den kan være 4 timer i romtemp :) Skal du til legen senere, hold den kjølig.
 
Hvordan gikk det hos legen? Lett for å glemme å ta urinprøve. Jeg setter alltid frem et urin glass dagen før, det pleier å hjelpe, men ikke alltid:)
 
For sent for deg men jeg brukte faktisk en kjølebag som jeg hadde i bilen engang

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp