urinprøve- nok urin

checkitout

Flørter med forumet
Jeg skal levere urinprøve, som skal til dyrking.

Men jeg synes det er et lite problem å få nok morgenurin siden jeg må opp ca 4-5ganger om natta for å gå på do. Man skal jo dusje og vaske underliv og la litt gå i toalettet før resten skal i koppen- men da er det såvidt litt igjen. Er det bare jeg som sliter litt her??
Burde jeg dusje midt på natta og ta prøven da tro? Eller er den ikke konsentrert nok da?

jeg bruker bare å vaske meg med klut også gå på do og ta med meg det som kommer i koppen.:)

Jeg pleier å ta det om natta. Har som regel et dobesøk i 5-tida. Urinen er lagret lenger da enn det som har kommet til 7-tida. Skyller meg så vidt i dusjen og tar med det som kommer.

Du trenger jo ikke å gå i dusjen, bare vask deg med en klut først, tiss ut noen dråper, vask igjen og så samler du opp alt du kan. Vet du hvor mange ml de trenger da?

det er ikke så mye de trenger for å skjekke urinen. ikke nødvendig å fylle glasset hvis du ikke klarer det.

Trodde jeg hadde levert riktig, men jeg fikk et brev at de måtte ha ny prøve, da med beskrivelse om hvordan jeg skulle gjøre det. Var sånn jeg hadde gjort det ellers også(tror jeg hvertfall da). Så bare derfor jeg tenkte å lufte det.

Mye man kan lure på og bli usikker på gitt ;)

Nå vet ikke jeg hvordan det er med prøver som skal til dyrkning, men når jm sjekker på kontroll så har jeg bare med meg en liten skvett, ikke mye i det hele tatt. Så lenge hun får litt urin på den strips-tingen, så er det jo greit. 

Du kan bare vaske deg med en klut og ta urinen når du er på do første gangen om natten. Sett urinen i kjøleskapet, der holder den seg i 24 timer.

Back
Topp