Urinprøve med til sein jm time

Gravidmednr5

Forelsket i forumet
Har ikke time før kl 2, må jeg sette den i kjøleskapet i mens fra morgenen av? Synes det høres litt herslig ut :p

Å så ofte jeg er på do så tviler jeg på at jeg får en god nok prøve om jeg tar før jeg drar :p

Du tar prøve på morningen, og setter i kjøleskapet, for de vil helst ha morgen urin. Men setter du den i kjøleskapet så blir det bra :)

Tas om morgenen og sitter i kjøleskapet:)

Jeg fikk faktisk med en prøve i veska en hel dag på jobb :p hu sa ingenting på den... Haha.. Snakk om gravidhjerne :p skal vel helst puttes i kjøleskapet...

Har ikke time før kl 2, må jeg sette den i kjøleskapet i mens fra morgenen av? Synes det høres litt herslig ut :p

Å så ofte jeg er på do så tviler jeg på at jeg får en god nok prøve om jeg tar før jeg drar :p
Jeg pakker den inn i en bleiepose. ;) Ville aldri satt den rett inn i kjøleskapet sånn den er! :o ;)

Funker like bra å holde seg noen timer før timen og ta den der:) jeg har time 14.30 imårra og gjør det

Sett den i en plastpose i kjøleskapet. Urin er "ferskvare" og bare holdbar to timer i romtemperatur. Etter dette kan man få bakterievekst som gir utslag på stiksen uten at det betyr infeksjon. Og pH påvirkes som kan gjøre at stripsene påvirkes og kan gi feil resultat. Da jeg jobbet på lab på et sykehus ble urinprøver som hadde stått i romtemperatur i over 2-3 timer kastet fordi vi så at resultatet kunne bli helt riv ruskende feil. Men det et også viktig at urinen er romtemperert ved analyse, så den skal stå 15-30 min i romtemp før analyse også, hehe ;) Men ja, sett den i kjøleskap godt pakket inn i en pose du :)

Evt ta en prøve der. Er ikke like konsentrert og bra som morgenprøve, men desidert bedre enn "gammel" urin som har fått stå i romtemperatur hele dagen.

Back
Topp