Urinprøve hver kontroll?

Sukkerspinnet

Flørter med forumet
Etter to svangerskap skulle en tro en husket disse tingene, men neida :p
leverer man urinprøve hver gang? Og blodprøver tas bare første gang?

Jeg har alltid levert urinprøve og fått stikk i fingeren ved hver kontroll :) men den blodprøvene i armen tar man bare en gang ja ;)

Urinprøve hver gang ja :)

Blodprøve i armen tas i enkelte tilfeller igjen rundt uke 32-34
Urinprøve hver gang ja
Ikke alle som tar Hb (stikk i fingeren) hver gang heller

Leverer man urinprøve på den aller første kontrollen til lege også? Det hadde jeg ikke tenkt på, men da må jeg isåfall utå kjøpte glass i morra...

Leverer man urinprøve på den aller første kontrollen til lege også? Det hadde jeg ikke tenkt på, men da må jeg isåfall utå kjøpte glass i morra...
Jeg fikk beskjed om å ta med på første kontrollen :)

Jeg mener å huske at urinprøve skal leveres på hver kontroll, men jammen går ting i glemmeboka etter to svangerskap her også :P

Jeg har iallefall fått beskjed om å ta med hver gang. :-)

Jeg mener å huske at urinprøve skal leveres på hver kontroll, men jammen går ting i glemmeboka etter to svangerskap her også :P
Hehe enig. Første kontroll dukket jeg opp uten. Men fikk målt hb og bt. Da sa jeg at 2 av 3 kan da ikke være så verst når man venter nr 3:)

Jeg fikk beskjed om å ta med på første kontrollen :)
Okey! Jeg har ikke fått beskjed om det, men da tar jeg med for sikkerhetsskyld..

Haha, og bare for å være sikker... For jeg husker ikke om jeg blander med en annen prøve jeg har tatt en gang.. Regner med det er best med morgenurin, men må man ta bare midtstrålen eller spiller det ingen rolle?

Urinprøve på første kontroll hos legen også ja. Og skal helst være midtstråleurin om morgenen ja

I tillegg tar en blodprøve i uke 30 og 35 (tror jeg det var) om en er rhesus -, som meg :)

Urinprøve skal vmediers hver gang ja. Dette for å sjekke proteiner (med tanke på svangerskapsforgiftning) og at en ikke har urinveisinfeksjon. Mange gravide går med uoppdaget UVI når en er gravid, og dette må behandles. Så følger de vel med på at de ikke dukker opp sukker i urinen med tanke på svangerskapsdiabetes.

Blodprøver tok eg på første kontroll forrige gang. Så målte de vel HB bare en gang. Men den fulgte eg selv med på på jobb sist!

Back
Topp