Urinprøve; hva betyr dette: g + -??

Camara

Elsker forumet
Var hos legen for å sjekke blodtrykk og urin idag. Blodtrykket var litt lavere enn sist, så det var bra. Men da jeg kom hjem fra legen, ser jeg det står g + - på urin. Noen som vet hva det betyr?? Var først inne hos legen, og leverte urinprøven etterpå,så snakket ikke med legen.

Legen min satte p + - på meg da jeg hadde utslag på proteiner. Var liksom ikke ordentelig utslag, bare forurensning i prøven mente hun. Derfor + -. Kanskje det er noe liknende med glukose... At det bare såvidt er utslag liksom... [8|]

Ok, men hva kan det bety at en har glukose i urinen da? Er helt sikker på det står + -, så er kanskje bare et lite utslag som nevt her da..

ORIGINAL: thealita

ORIGINAL: snartmamma2

Ok, men hva kan det bety at en har glukose i urinen da? Er helt sikker på det står + -, så er kanskje bare et lite utslag som nevt her da..

Det kan betyr at kroppen ikke klarer å regulere blodsukkeret godt nok, slik at overskuddet av Glucose skilles ut via urinen. Feks. hos diabetikere. Tror ogs å det er mulig å få litt glukose i urinen hvis man nettopp har spist noe veldig søtt.

Det er sikkert ikke noe farlig å ha litt glukose i urinen når man er gravid.Det er jo bare bra at vi blir fulgt opp! Jordmor sjekker dette ved hver kontroll, så det er nok  ingen grunn til bekymring.

Har en glukose i urinen dersom en har svangerskapsdiabetes da? Er ikke bekymret, bare lurer jeg!

Det står litt om sukker i urin her: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322952

jeg fikk utslag på sukker i urin når jeg hadde spist godteri kvelden før jeg tisset i koppen, så lite ksla til altså [:)]

men har du sukke ri urin og de er bekymret så tar de en blodprøve, om det slår ut der og så blir du utredet for svangerskapsdiabetes.

ORIGINAL: silher

jeg fikk utslag på sukker i urin når jeg hadde spist godteri kvelden før jeg tisset i koppen, så lite ksla til altså [:)]

men har du sukke ri urin og de er bekymret så tar de en blodprøve, om det slår ut der og så blir du utredet for svangerskapsdiabetes.

Hehe, da er det nok det som er grunnen...[;)] Spiste både is og kake igår![:D]

+- betyr: spor av. altså ikke direkte utslag.

Back
Topp