Urinprøve fra morgenen når kontroll 12.15?

kinemorB

Glad i forumet
Ville dere tatt med morgenurinen til kontroll 12.15? Eller vente til nærmere timen ?

Urinprøven skal/bør være på morgenurin, bare oppbevar den i kjøleskapet til du skal dit.

Sent from my iPad using BV Forum

Urinprøven skal/bør være på morgenurin, bare oppbevar den i kjøleskapet til du skal dit.

Sent from my iPad using BV Forum

Signerer den. Har alltid hatt sene timer jordmor, gjerne på slutten av dagen og jeg oppbevarer morgenurinen i kjøleskapet.

Eg har nesten aldri levert morgen urin... Ikkje vært nåkka problem, selv om dem helst vil ha morgenurin....
Oppbevar den så kjølig som mulig vesst du tar morgenurin og ikkje har tillgang på kjøleskap frem til du ska :)

forrige gang glemte jeg at jeg ikke hadde u-glass hjemme, så måtte tisse rett før timen, og det var ingen problem fikk jeg beskjed om.. har alltid levert morgenurin uansett når på dagen timen har vært, men jm sa det var ikke krise om det ikke var det :) er det noe grums så kommer utslaget ;)

Det er jo hovedregel at det skal være morgenurin da...men sånn som i dag var jeg hos jordmor kl.12.00. Jeg glemte jo i tilegg hele prøven, men tisset på plastglass der 11.55..gikk bra det;):)

Eg har vært så tåkete at jeg har glemt å ta med urinprøve de siste 3-4 gangene, og da har jeg tisset i en plastkopp der. Og det har gått helt fint. Heldigvis ikke noe sure miner fra jordmor. Men er vel aller best med morgen urin ( har fått beskjed om å tisse litte granne før man tisser i koppen, sånn at evt grums/utflod fra natta ikke kommer med i urinprøven) :p

Back
Topp