Urinkateter ved planlagt ks

kaoskaj

Betatt av forumet
❤Januarlykke 2022❤
Noen som vet om spinal bedøver mer enn epidural i selve underlivet? Ved forrige ks ødela innsettet av urinkateter hele opplevelsen fordi hun som satt det var ganske «brutal» og måkte det inn helt uten forvarsel. Det gjorde ganske vondt, og jeg vil gjerne unngå det samme igjen. Enten ved at de setter det inn tidligere eller ved en annen bedøvelse. Syns kateteret var ti ganger verre enn å sette epidural..

Jeg er ikke sikker på mengde bedøvelse i underlivet, men jeg hadde sagt noe om det når jeg kom. Evt skrevet det i fødebrev om du skal skrive det! Det er jo så leit at et kateter skal ødelegge for opplevelsen din!

Noen som vet om spinal bedøver mer enn epidural i selve underlivet? Ved forrige ks ødela innsettet av urinkateter hele opplevelsen fordi hun som satt det var ganske «brutal» og måkte det inn helt uten forvarsel. Det gjorde ganske vondt, og jeg vil gjerne unngå det samme igjen. Enten ved at de setter det inn tidligere eller ved en annen bedøvelse. Syns kateteret var ti ganger verre enn å sette epidural..
Sniker. Jeg fikk satt kateteret før jeg fikk noe som helst smertestillende. Hadde faktisk gruet meg en del til det, men kjente nesten ingenting! Så jeg ville også hatt skrevet det i fødebrevet og sagt til partner at de skal si fra til jordmor også. Grusomt med folk i sånne jobber som ikke tar hensyn.. håper du får en mye bedre oppleve denne gangen! Jeg hadde for øvrig spinal, men fikk jo den senere.

Sniker. Vil tro det hadde mer med personen som satte kateteret, enn bedøvelsen. Som HCS skriver, gi beskjed på forhånd, så kan de passe på å gjøre det skånsomt. Jeg fikk kateter satt med epidural (først engangs, så vanlig) og jeg kjente absolutt ingenting til noen av de.

Har fått kateter før bedøvelsen ved pks ved hks så vett jeg ikke hva som kom først og sist da det gikk veldig fort med alt i svingene.
Men de vil gjøre mest mulig før bedøvelsen for å ha operasjonsrommet klar så fort som mulig så det blir vel satt først. Prøv å slapp av når det settes

Ok, jeg får bare si ifra at jeg syns det var det var det verste ved forrige ks, så kanskje jeg hvertfall får beskjed før det settes inn denne gangen :) Også ber jeg om å få satt det inn på forhånd hvis mulig. Takk for svar damer :)

jeg syntes også å sette inn kateter er virkelig vondt og noe jeg ikke har lyst å gjøre igjen. Men neste gang skal jeg si i fra at jeg er redd. De brukte 2 % xylocaine og det funket dårlig på meg + det var en urolog som var overlege som satt denne så tilliten var veldig høy før han begynte. Skjønner godt du er redd!

Back
Topp