Urininfeksjon i første trimester?

Enlitenfugl

Flørter med forumet
Aprilspirene 2024❤️
Fikk svar på den første urinprøven i går. Hadde utslag på røde og hvite blodlegemer, så regner med det er en urininfeksjon. Ble faktisk litt flau av å ha fått det, d er jo teit å føle på. Men følelsene er jo litt all over the plass for tiden. Jeg må ringe opp legen i dag for å høre hva jeg skal gjøre, men fytti det var noe herk. En liten del av meg blir også bekymret for om det kan være noe annet enn urininfeksjon siden det både var røde og hvite blodlegemer.

I mitt forrige svangerskap så fikk jeg også uvi, dette er noe jeg får veldig lett. Så det er ikke noe å bli flau over, helt normalt :happy:Bare pass på at legen skriver ut riktig medisiner til deg, det er litt forskjell på trimester 1 og 2 og hva man skal ha :happy:

Hadde også utslag på første urinprøven. Har aldri vært plaget med UVI, så ble litt overrasket. Ikke så veldig mye symptomer, bare press og ubehag over blæra.
Fikk skrevet ut antibiotika for 5 dager

Jeg er veldig sjeldent plaget med UVI til vanlig, men er visst en av de som er ekstra utsatt i graviditeten. Jeg hadde uvi fire ganger sist svangerskap og det gikk bare til uke 9 før jeg fikk det gangen her også. Det skjer mye i underlivet og man er ekstra utsatt under graviditeten. Det er helt vanlig og ingenting å skamme seg for!

Det som hjelper meg er å bruke bomullstruser og bukser som er litt løse og "puster"(skinnbukse e.l. er døden). Ta tranebærekstrakt, eller drikke tranebærjuice eller vann med sitron ofte. Det funket gull i sist svangerskap og håper det hjelper denne gangen også :)

Back
Topp