Urin

Chachacha

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Juligull2021
Hei.

Har i det siste kjent at det lukter veldig når jeg tisser. Det er hver gang, ikke bare morgenurin eller om jeg har drukket lite. Husker ikke om det var sånn sist. Noen som har opplevd det samme? Eller burde jeg ringe jordmor og få tatt en urinprøve. :nailbiting:

Jeg ville levert en urinprøve. Jeg hadde urinveisinfeksjon uten at jeg merket noen symptomer! :wideyed:

Som gravid kan man ha urinveisinfeksjon uten symptomer. Det er jo ikke sikkert det er det, men jeg ville tatt det opp med jordmor/fastlege og fått tatt en urinprøve.

Eg fikk nettopp svar på urinprøve. Uriningeksjon uten symptomer. Hadde det sist også. Ta en test xsmile5

Som resten sier, lever en urinprøve. Jeg fikk uvi i forrige svangerskap i uke 29 og hadde ingen symptomer før den posen utenfor fostersekken plutselig gikk hull på. Ble et voldsomt styr da de trodde vannet hadde gått. Litt på siden, men jeg hadde gått med det en stund uten å merke noe til det.

Hei.

Har i det siste kjent at det lukter veldig når jeg tisser. Det er hver gang, ikke bare morgenurin eller om jeg har drukket lite. Husker ikke om det var sånn sist. Noen som har opplevd det samme? Eller burde jeg ringe jordmor og få tatt en urinprøve. :nailbiting:

Sniker :)

Ta alltid en urinprøve når du er usikker på urinen. Jeg har slitt med asymptomatisk uvi etter første fødsel, og under siste svangerskap ble jeg hasteinnlagt med nyrebekkenbetennelse. Kjempeskummelt med symptomløs uvi, så heller en test for mye.

Da jeg var gravid med gutten min,merket jeg det ikke før jeg fikk ekstreme smerter og nyrebekkenbetennelse,så lurt å sjekke det

Tusen takk for svar :) noen som vet om de kan se dette hos jordmor eller må jeg til lege?

Tusen takk for svar :) noen som vet om de kan se dette hos jordmor eller må jeg til lege?

Hos min jordmor på helsestasjon sjekker de med sticks. Slår den ut, må jeg til fastlege som sender til dyrkning og evnt skriver ut resept. Noen helsestasjoner sender til dyrkning selv, så hør med jordmor hva de gjør hos deg. :)

Hos min jordmor på helsestasjon sjekker de med sticks. Slår den ut, må jeg til fastlege som sender til dyrkning og evnt skriver ut resept. Noen helsestasjoner sender til dyrkning selv, så hør med jordmor hva de gjør hos deg. :)
Takk for svar.
Det gjør ikke jordmor her: men da kan man sjekke der først :)

Back
Topp