Urettferdig..?

Grete71

Forumet er livet
Jeg sitter og grubler over hvor "urettferdig" dette med graviditet og fødsel er... Jeg ble gravid etter 7 måneder, og svangerskapet gikk knirkefritt. Ikke kvalm en eneste dag, la ikke på meg mer enn normalt. Vetle kom 15 dager før termin, 49cm og 3578gr - helt perfekt liten krabat! [:D] selv om mor ikke klarte helt å slutte å røyke gjennom svangerskapet... Hvorfor skulle JÈG få den velskapte sønnen, som har blitt skremt med hvor farlig det er å røyke? Hvorfor mistet ikke jeg, når den sunneste av den sunneste mister? Fikk høre at det var normalt å abortere - hvorfor gjorde ikke jeg det?

Fødselen var over på 7 timer. Knallharde, siden det gikk så fort, men likevel... Hvorfor lå ikke jeg i 20 timer? Med smerter og ubehag til de grader!!! Hvorfor skulle det gå så greitt med meg?

Vetle må være den snilleste baby'en som er født! [:)] og jeg ammet i 1 uke.... Han sutrer kun når han er trøtt eller sulten. Hvorfor har ikke jeg fått kolikkbaby???

Kan bli rar i hodet av å tenke på slike ting.... Jeg får meg ikke til å svare på innlegg fra de som har mistet, eller har andre problemer. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive.... Det er så urettferdig...

Vi som har fått velskapte barn, er vi egentlig klar over hvor heldige vi er????! Tar vi det som en selvfølge? Kanskje, men jeg gjør ikke det lenger... Jeg har innsett hvor UTROLIG heldig jeg har vært!

Vi som har fått velskapte barn, er vi egentlig klar over hvor heldige vi er????! Tar vi det som en selvfølge? Kanskje, men jeg gjør ikke det lenger... Jeg har innsett hvor UTROLIG heldig jeg har vært!

Er det noen som har prøvd å påstå at livet er rettferdig?
Tror nok veldig mange tar slike ting som selfølge. Det er bra å se på den lyse siden og være takknemelig for det man har mener nå jeg :)

Livet er langt ifra rettferdig,så man må virkelig sette pris på og være takknemlig for det man har!

Ja det er sant. Jeg er imponert over flere her inne, hvor godt de takler motgangen de får! Er kun 1 ting å gjøre, og det er å se framover. Uansett hvor mørkt det ser ut der og da.
Og her inne på forumet er folk utrolig flinke til å back'e hverandre opp. Jeg har ikke vært i den situasjonen hvor jeg har trengt det, men vet hvor jeg skulle fått "trøst" dersom det hadde vært nødvendig. [:D]
Ja verden er virkelig urettferdig.. Og heldigvis er vi alle forskjellige. Det hadde blitt utrolig kjedelig hvis ikke.. [;)]
1 ting har det å bli mor gjort med meg; jeg har blitt mye mer lettrørt.. Og takknemlig! Har nok forandret meg litt, ja.. Av en eller annen grunn føler jeg meg trygg. Tryggere på meg selv, kanskje? At jeg ser at jeg kan ta meg av et lite hjelpesløst barn? Vet ikke... [:D]

Ja livet er veldig urettferdig til tider...jeg følte at det var veldig urettferdig når morkaka mi løsnet i uke 33 og jeg holdt på å miste maia..jeg spurte legene hva det kunne være...Tja røyker du? var svaret...Nei jeg har aldri tatt i en røyk i hele mitt liv,levd sunt og vært sykemeldt siden uke 20. Jeg spurte meg mange ganger: Hvorfor skulle morkakeløsning ramme meg? Men får aldri noe svar...sånn er livet mange ganger

du kan å få sagt det på den rette måten du grete....
Jeg går bare rundt og håper på det beste, og at alt skal gå bra med meg og alle andre som venter barn......

det var godt skrevet, grete[:)]

skjønner så absolutt hva du mener - men livet er ikke rettferdig, det er tilfeldig! Jeg tror at man skal prise seg lykkelig for alle gleder man har - og stå sammen i sorgen.

He he he jeg lurer på det mottsatte hva har vi gjort gale????
To barn to syke, men har jo kommet fram til at det er bare å se på foreldrene så forstår alle hvorfor de er sånn de er

Ingen av oss er gode [;)]

Utroooolig godt sagt Grete!!!

Og du Linni er et kjempeeksempel på at livet er urettferdig av og til.
Men du er ei knakandes go jente, og du sterk som fy virker det som!!
Stå på vennen![;)]

Helt enig!!!!!!!! Skulle jo ikke vært mulig med det gode humøret ditt, Linni! All respekt for det!!! Og uansett så støtter du opp om dem her inne som ikke har det så lett. Kjempeflott! "se på foreldrene" hehehehe.... Herlig du er!

Back
Topp