Urettferdig

~Lille lilla Snodig~

Elsker forumet
Venninna mi og jeg har en diskusjon her.
  Hun mener at om hun hadde mistet sitt barn, for så å deretter få et sykt barn feks down syndrom, ville hun ikke klart å si at det var urettferdig. Hun klarer ikke bruke ordet: URETTFERDIG på en sånn sak.

Jeg mener at enhvert menneske ville følt det som urettferdig, i den forstand at ALLE mennesker ikke fortjener å oppleve en slik sorg. Jeg mener derfor at der er URETTFERDIG at noen mennesker må igjennom mye mens andre danser på en rosa sky.

Hva mener dere?

Vi vil ikke ha noen sympatisvar til min fordel, helt ærlige svar.  og jada vi er fortsatt venner[;)]

Jeg ville ha blitt glad i barnet mitt uansett- og aldri bytta det bort med noe annet uansett om det hadde down syndrom eller manglet en arm- så jeg tror ikke jeg ville ha sagt at det var urettferdig.

ORIGINAL: svimsa

Må nok si jeg er enig med venninnen din i den saken der. Hadde man ikke fått flere barn - DET hadde vært "urettferdig"...

Men selvfølgelig er det alikevel urettferdig at noen må oppleve mye - andre "ingenting"

ORIGINAL: svimsa

men... tenk på det stakkars barnet med downs da.. Som blir født, også synes foreldrene at det er uretferdig at det fikk akkurat DET barnet... [8|][&o]

Ok jenter.  Men det er ikke dette vi mener.  Vi diskuterer ORDET "urettferdig"

Jeg har jo mistet Jardar og om vi hadde fått en baby med down syndrom så hadde jeg ikke villt bytte han ut.  Absolutt ikke. 

ORIGINAL: ~devilishious~

ja jeg syns det er urettferdig at noen synes å oppleve mye vondt, mens andre går gjennom livet som om de skulle svevd på en sky..

på den annen side - de som opplever mye - de vokser, er sterke mennesker og har en uhorvelig livserfaring og ofte evner de bedre å kunne sette seg inn i andre menneskers situasjoner.. Og det er jo positivt oppe i alt det negative [:)]

Vi må si det på enn annen måte.  Når er det  rettferdig/riktig å bruke ordet: urettferdig

Jeg ville ikke si at livet er utrettferdig for at vi fikk Ole Martin.
Men noen dager/perioder er det mye hardere en om vi hadde fått en frisk unge.
Er jo ikke til å legge sjul på at Ole Martin krever 10* mer en en frisk.
Det ser vi etter å fått ei frisk.

Men jeg ville heller kalle oss heldige som fikk beholde Ole Martin. [:D]

De dagene det er tøffest og jeg ikke mist er trøtt eller noe så har jeg av og til sakkt fy faeder livet kan vær urettferdig. Men skal veldig mye til før jeg sier det.

ORIGINAL: *Andrea*

Venninna mi og jeg har en diskusjon her.
Hun mener at om hun hadde mistet sitt barn, for så å deretter få et sykt barn feks down syndrom, ville hun ikke klart å si at det var urettferdig. Hun klarer ikke bruke ordet: URETTFERDIG på en sånn sak.

Jeg mener at enhvert menneske ville følt det som urettferdig, i den forstand at ALLE mennesker ikke fortjener å oppleve en slik sorg. Jeg mener derfor at der er URETTFERDIG at noen mennesker må igjennom mye mens andre danser på en rosa sky.

Hva mener dere?

Vi vil ikke ha noen sympatisvar til min fordel, helt ærlige svar.  og jada vi er fortsatt venner[;)]

Urettferdig og urettferdig... I så fall synes jeg det på et vis er "urettferdig" at jeg kanksje skal få et friskt barn! Hvorfor skal jeg være så heldig? Det er jo ikke som om det er noe man har gjort, kan noe for eller fortjener!

~Maja~

Back
Topp