Uren hudet og kviser

linegj

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Noen flere som har fått uren hud eller kviser? Jeg har aldri i hele mitt liv hadd mer en 2 kviser samtidig og nå har jeg to i pannen og en hel haug på haka og enda noen på kinnet.. Noen som har forslag til løsninger? Er så ille at jeg synes det er flaut å vise meg ut blant folk..

Beklager for skrivefeil i tittelen, men får ikke til å redigere:(

Last edited:
Jeg har også fått kviser. Har aldri kviser til vanlig! Går nok snart over

En del kviser her også, har svært sjelden til vanlig så det er skikkelig kjipt. Aner ikke hva som funker mot det, dessverre :\

Etter forrige svangerskap var jeg hos hudlege. Fikk da beskjed om jeg kunne få resept på skinoren og basiron wash som kunne brukes når jeg ble gravid neste gang. Har testet dette noen uker nå, og selv om det svir en del i ansiktet fungerer det :)

Forsøkte meg på basiron wash. Endte med kraftig allergisk reaksjon i hele ansiktet. Helt inntørket, rød, kløende og flassende. Har ikke prøvd noe annet siden, så jeg lar det heller være med ei kvise eller to :D

Noen flere som har fått uren hud eller kviser? Jeg har aldri i hele mitt liv hadd mer en 2 kviser samtidig og nå har jeg to i pannen og en hel haug på haka og enda noen på kinnet.. Noen som har forslag til løsninger? Er så ille at jeg synes det er flaut å vise meg ut blant folk..

I og med at det er hormonene som står bak kvisene, er det dessverre lite å gjøre med dem. Drikk mye vann, rens morgen og kveld og bruk vannbasert fuktighetskrem :)

Jeg har og begynt å få kviser og veldig uren hud. Har sånne hvite nupper over hele ansiktet omtrent, og det vil IKKE bort :/

Har alltid slitt med kviser, og begynte med epiduo rett før jeg ble gravid, men den kan ikke brukes under graviditeten. Så fikk resept på en annen krem, som jeg ikke husker hva heter, og den er trygg og funker fint (litt sterk, så brukes annenhver kvell bare)! Spør legen din neste gang du er på kontroll, kjipt å sitte igjen med arr å sånn, om d kan unngås! :)

Jaaa! Sleit veldig med huden forrige gang, og ser at det begynner å komme nå og :shifty:

Har også fått uren hud. Det er vel hormoner som gjør det. Men fikk ikke det med noen av de andre. Et kjedelig symptom.

Jeg får spørre legen :) Er forferdelig når det blir så ille at man ikke vil ut blant folk, har ingen andre symptomer men såklagt skal fjeset mitt se ut som en jævla måne.. Hahahahah huff! :D

Hei:-) Godt det ikke bare er meg, er bare 6 +1 og har masse kviser, pleier ikke ha det. Håper ikke dette varer hele svangerskapet:-/
Har også plutselig skikkelig mørke ringer under øynene, noen som har tips mot det?

Jeg har også fått noen i ansiktet, og en masse på rumpa faktisk :o
Det var godt du skreiv det! Jeg har og fått på rumpa nemlig! Og i ansiktet! Men lettere å sminke vekk det i ansiktet :p Heldigvis er det ikke bikinisesong nå, men føler meg lite fresh med de små røde prikkene på rumpa altså :p

Jeg anbefaler deg heller å gå til en god hudpleier fremfor legen. (Med mindre det er hudlege da). Allmennleger er ikke spesielt gode på hud, men en hudpleier har produkter som vil hjelpe tilstanden huden din er i nå:)
Jeg har til vanlig noe problemer med huden min, men greier å holde den i sjakk. Nå som jeg er gravid måtte jeg gjøre et par justeringer i produktene bare, så blir det bra igjen:)
Hilsen hudpleier;)

Back
Topp