Uren hud

Ariell98

Glad i forumet
Skuddårsspirene 2024
Hei!
Jeg har vel siden puberteten hatt litt uren hud. Jeg vil kalle det mild akne. Men har hatt kjempefin hud på p-piller med null kviser! Når jeg slutta på de for å bli gravid, kom plagene tilbake. Med holdte det sånn passe i sjakk med bruk at produkter med salisylsyre (BHA) :) ble ikke borte, men ble litt bedre.

Nå som jeg er gravid (14+0) er huden plutselig mye verre! Og jeg kan ikke bruke de produktene med salisylsyre lengre da det ikke er anbefalt for gravide og ammende kvinner. Så nå er det like ille som da jeg var 14 år :smiley-angry017

Skal nevnes at jeg har gått på Lutinus fra positiv test, vet ikke om det kan ha negativ effekt på huden? Tok siste pillen i går, så kanskjeeee det blir bedre?

Har dere noen tips til produkter som er trygge for gravide? Eller noen som kan si at det går over veldig snart :angelic: jeg ønsker meg gravidglød :(
 
Uff det er så kjedelig! Vet ikke så mye om akne eller uren hud til vanlig, men jeg har hormonell akne både nå og i mitt forrige svangerskap!

Jeg dro til hudpleier og kjøpte alt hun anbefalte, det var full dermalogica serie, den funket veldig bra sist, så får vel ta meg en ny tur denne gangen også
 
Jeg gikk gjennom 7 mnd helvete (isotretionin-kur) i fjor, og har vært kvisefri siden det! Nå er de everywhere igjen :( spesielt hormonelle steder som haken, halsen, brystet og puppene (!)
Så føler med deg, og håper inderlig det går over etter fødsel, helst endel før!
 
Uff det er så kjedelig! Vet ikke så mye om akne eller uren hud til vanlig, men jeg har hormonell akne både nå og i mitt forrige svangerskap!

Jeg dro til hudpleier og kjøpte alt hun anbefalte, det var full dermalogica serie, den funket veldig bra sist, så får vel ta meg en ny tur denne gangen også
Tja, må kanskje unne meg en tur til hudpleier da :D
 
Jeg gikk gjennom 7 mnd helvete (isotretionin-kur) i fjor, og har vært kvisefri siden det! Nå er de everywhere igjen :( spesielt hormonelle steder som haken, halsen, brystet og puppene (!)
Så føler med deg, og håper inderlig det går over etter fødsel, helst endel før!
Håper det går over for deg også :(
 
Back
Topp