Uren hud, legehjelp?

Lady m/ Baby

Elsker forumet
Kan jeg gå til fastlegen min for å høre om jeg kan få noe mot uren hud?

Eller må jeg gå til hudpleier?

Ja, du kan kontakte fastlege, så kan han eventuelt henvise deg til hudlege [:)] Jeg gjorde det å fikk dekt laser til å få fjernet arr og diverse .. [;)] Om ikke så finnes det mange kremer å løsninger på resept som du kan få [:)]

ORIGINAL: Lucas~sin~mamma

Ja, du kan kontakte fastlege, så kan han eventuelt henvise deg til hudlege [:)] Jeg gjorde det å fikk dekt laser til å få fjernet arr og diverse .. [;)]
Var det dyrt?

Det husker jeg faktisk ikke .. Ikke så veldig, tror jeg [:)]

Fastlegen kan hjelpe deg:-) kjenner noen som har fått et legemiddel som de skulle ta over noen mnd som hjalp mot kviser!!! Og han ble kjempebra etter kuren!!!!:-)

Vil bare si at om legen setter deg på Roaccutan, så vær skeptisk. Veldig skeptisk..
Er mange leger som ser det som en "enkel" løning, men for personen som skal gjennom kuren er det ofte alt annet enn enkelt, og ofte ikke verdt det engang!

Be om dalacin, både liniment og tabletter! Det funket bra her hvertfall.. :)

du kan kontakte fastlege,jeg fikk resept på en krem som funket utrolig bra..husker ikke hva den heter men den er ikke farlig ivertfall[;)]

kommer helt ann på hvordan uren huden din er! har du prøvd hudpleier eller lege tidligere? det er veldig mye vi kan hjelpe til med[;)]

ORIGINAL: bell80

ORIGINAL: Thunderella

Vil bare si at om legen setter deg på Roaccutan, så vær skeptisk. Veldig skeptisk..
Er mange leger som ser det som en "enkel" løning, men for personen som skal gjennom kuren er det ofte alt annet enn enkelt, og ofte ikke verdt det engang!

Be om dalacin, både liniment og tabletter! Det funket bra her hvertfall.. :)

Roaccutan er siste utvei, og bare hudleger som kan skrive ut.. For det er som du skriver ingen enkel løsning, men for dem som virkelig er plaget med arrdannende kviser er det virkelig til stor hjelp (man får det ikke ved kun uren hud). Det fins heldigvis en god del som kan prøves før dette[:)]

Enig med bell80.. Det er jo ikk enoe de slenger rundt seg liksom.. Da skal alt være prøvd..!
Jeg har selv gått på roaccutan, og jeg hadde ikke hatt problem med å anbefalt det til noen.. Jeg er utrolig glad for at jeg "fikk lov" å gå på de jeg..! Men jeg hadde ikke "uren hud" da.. Jeg hadde acne.. Store røde SMERTEFULLE byller, og da hjelper IKKE dalacin..
Har knapt hatt ei kvise etter kuren.. Tok kuren når jeg gikk på ungdomsskolen faktisk.. Fikk det av hudlege.. Åsså var det dritdyrt da, men tror det er biligere da..

Ok! Så bra du hadde positive erfaringer med det da! :)
Jeg var hos hudlege, og han pushet på at jeg skulle begynne med det.. Jeg hadde ikke kviser, bare uren hud.
Kjenner flere som har gått på det, og de har som du vært plaget med store vonde acne i ansiktet!
Hun ene havnet på sykehus med leverproblemer, og lå der i 6 uker.. Hun andre slet så voldsomt med tørre lepper at underleppen hennes sprakk på tvers! dette sliter hun med enda.. I tilegg ble alt 10 ganger værre før det ble bedre, og de ukene så hun ene så jævlig ut at hun ble omtrent suicidal! Acne gjør jo vondt, og hele ansiktet hennes var bare en stor byll omtrent!!

Jeg gikk til en annen hudlege, og han kunne ikke fatte at han ville sette meg på dette! Jeg hadde ikke i nærheten av ille nok hud..
Fikk tilbud om lysbehandling, for alle plagene mine blir borte når jeg blir brun!

ORIGINAL: Thunderella

Ok! Så bra du hadde positive erfaringer med det da! :)
Jeg var hos hudlege, og han pushet på at jeg skulle begynne med det.. Jeg hadde ikke kviser, bare uren hud.
Kjenner flere som har gått på det, og de har som du vært plaget med store vonde acne i ansiktet!
Hun ene havnet på sykehus med leverproblemer, og lå der i 6 uker.. Hun andre slet så voldsomt med tørre lepper at underleppen hennes sprakk på tvers! dette sliter hun med enda.. I tilegg ble alt 10 ganger værre før det ble bedre, og de ukene så hun ene så jævlig ut at hun ble omtrent suicidal! Acne gjør jo vondt, og hele ansiktet hennes var bare en stor byll omtrent!!

Jeg gikk til en annen hudlege, og han kunne ikke fatte at han ville sette meg på dette! Jeg hadde ikke i nærheten av ille nok hud..
Fikk tilbud om lysbehandling, for alle plagene mine blir borte når jeg blir brun!

Ja, klart noen reagerer jo mer på noen medikament enn andre.. Så jeg har kanskje vert heldig da.. Men det var da en rar hudlege som ville pushe deg til Roaccutan.. Jeg fikk beskjed om at det var SISTE utvei.. Fikk acne på barneskolen jeg faktisk.. Så hadde gått til hudlege i mange år før han satte meg på de..

Du kan gå til legen ja!

Jeg har hatt kjempetrøbbel med kviser og akne siden slutten av barneskolen, og når jeg gikk på ungdomsskolen fikk jeg først Tetracyclin for å se om det hjalp. Det gjorde det ikke så da fikk jeg Roaccutan. Det ga kjemperesultater for meg, og jeg skulle også få laserbehandling på UNN som skulle fjerne arrene. Men jeg hørte aldri noe mer enn den første samtalen der, så jeg må ha falt bort.

Men; Roaccutan er kjempesterkt! Tørker ut kroppen og slimhinner, og det er så sterkt at man må IKKE blir gravid tidligere enn 6 mnd etter avsluttet behandling... Så om du skal ha flere barn tror jeg ikke at jeg ville valgt og gått på de, heller ventet til jeg var helt ferdig.

Men en hudpleier kan også gjøre underverker bare så det er sagt. Hjelper mye å gå dit og få dyprens og kjøpe produkter man kan bruke hjemme. Eller få veiledning på hva som kan være bra for deg - og bestille på eBay mye billigere[:D] Finnes mye gode produkter på hudpleiesalonger!

Back
Topp