Uregelmessisg syklus

Guttemamma82

Forumet er livet
VIP
Jeg slutta på pilla 1 mai. Sist syklus var bare 25 dager lang. Men før jeg begynte på pilla (for 5 år siden) Husker jeg at jeg hadde lange sykluser, over 30 dager. Så nå er det ikke så lett å vite da. Må jeg ha sex hver dag? Vi er ikke av dem som pleier å ha sex hver dag lenger hehe, har jo lest at sædcellene kan leve opp til 5 dager i egglederen vår. Noen som har noen råd?[8|]

Hei!
Var heller ikke så vant til å ha sex hver dag, så en av de første prøvemånedene tror jeg det ble litt mye press.... Tenkte nok altfor mye på det! Jeg hadde også uregelmessig syklus og fant aldri ut av eggløsningen... hadde alt i frå 24 til 35 dager... Så vi endte opp med å ha sex annenhver dag fra 4. dagen etter forje mens (ca). Hører om folk som begynner med en gang etter, men det gjorde altså ikke vi! Og denne gangen klaffa det! Men vi har prøvd siden januar. Noe av grunnen til at vi ikke har fått det til før tror jeg er pga at vi har bommet på eggløsningen, eller samboer har rett og slett ikke fått det til pga for mye press, eller kroppen min har ikke vært klar før nå. Så moralen i denne visa:
Ikke gi opp! Og ikke stress! Kos dere! [:D]

takk for svar. For å ha sex hver dag i over en uke blir slitsomt og mye mas. Det var det vi gjorde som nyforelsket det hehe. Tror det er viktig at man ikke legger seg om kvelden med den holdningen at nå måå vi ha sex. Vi bruker å massere hverandre ect. Da blir det mer kos. [:D]

Vi stresser ikke, og har ikke dårlig tid. Vi er mer på det stadiet "skjer det så skjer det". Men det er jo vanskelig å ikke bli opphengt i det da. Men det er absolutt ikke krise om det tar noen måneder.[;)]

Har man uregelmesige sykluser. Kan det være lurt å teste med eggløsning tester.
Jeg har det, varierer fra 28-32dager. Jeg begynnte å teste denne måneden, og fikk positiv el test
på syklusdag 17. Så da kan jeg regne med å få 32 dagers syklus denne gangen, viss jeg ikke er
heldig å får to blå den dagen[:D]

Back
Topp