Uregelmessige sykluser - kan jeg bli gravid??

V

VanjaLykke

Guest
Hei,

Dere med uregelmessige sykluser. Hvordan ble dere gravide naturlig uten hjelp?

Jeg har sykluser mellom 34-55 dager, men finner ikke ut av dette med eggløsning etc. Vet ikke om jeg har det i det hele tatt. Gynekologen min anbefalte å gå rett på IVF, men jeg vil prøve selv først.

Er det noen vise mennesker med uregelmessige sykluser som har tips eller råd?

Hei,

Jeg har sykluser mellom 34-55 dager, men finner ikke ut av dette med eggløsning etc. Vet ikke om jeg har det i det hele tatt. Gynekologen min anbefalte å gå rett på IVF, men jeg vil prøve selv først.

Ville startet med letrozol/femar så du er sikker på at du får eggløsning

Hei,

Har uregelmessig mens selv. Gjør som @Maja82 sier, det vil mest sannsynlig hjelpe. Har blitt gravid en gang på letrozol, men mistet (har ikke noe med medisin å gjøre). Er nå gravid igjennom Ivf. Men lurt å prøve leteozol først

Hei! Jeg har lange uregelmessige sykluser, 40-50 dager, ble gravid «uten hjem» på et halvt år likevel ❤️
Har ikke gått videre med det, men nå prøver vi igjen, så kanskje en ide her å undersøke nærmere.

Jeg har uregelmessig syklus 34-57+, men har fått 4 barn uten problemer :) :Heartred

Hvis du ikke skal begynne med medisinsk hjelpemiddel så kan du jo begynne å teste etter eggløsning som første steg. Det er jo trøblete å treffe på eggløsningen med lang og uregelmessig syklus :Heartpink

Jeg har uregelmessige sykluser , med første ble jeg gravid med eggløsning på CD96, denne gangen på CD 34, så det er mulig . Men jeg måtte ha metformin for å få el :Heartpink

Anbefaler å prøve Letrozol :) Det kan korte ned syklus til normal syklus og gi eggløsning. Ellers kan man prøve det sammen med Metformin, og det finnes også en eggløsningssprøyte :shy:

Jeg fikk beskjed av gynekolog at eggløsning kan fremprovoseres av medisiner :) ikke kommet igang med behandlingen selv, men det virket ikke som at alt håp var ute hvertfall

Har uregelmessig mens, starta for en del år siden på p-piller som gjorde den stabil, men lille som kom på oktober sneik seg forbi p-pillene :smiley-ashamed004 Ville aldri vært foruten da her jeg ligger med ei på 5 måneder som har sovna med puppen i munnviken:Heartred men med uregelmessig mens, p-piller og et helt svangerskap med blødninger, så ble det ei lita tulle likevel, så alt er mulig er vel jeg et godt bevis på:hilarious: masse lykke til:Heartred

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp