Uregelmessige rier, klarer ikke dette i lengden

Desemberspire20

Ønske om en liten spire ❤️
Startet med svake mensmurringer i rygg og nedre mage kl 13.00 torsdag. På kvelden ble det sterkere og rundt 22.30-23 kjente jeg første rie. La meg i sofaen for å ikke vekke samboeren siden dette kunne ta tid.
Gjennom natten sov jeg ingenting og telte på rier. En periode på 2 timer hadde jeg regelmessig 5 minutter mellom, så jeg ringte føden. De ønsket jeg skulle vente til jeg fikk 3 rier på 10 min. Jeg følte det dabbet litt av og la meg i sengen igjen i 05.30 tiden. Sovnet, men våknet nå hver 15-30 min pga riene. Ble ikke noe særlig søvn for å si det sånn.. Stod opp av sengen kl 08, og hadde rier uregelmessig hele dagen.

Reiste til jordmor på privatklinikk kl 12.30 for å sjekke modning osv for å høre om det ikke var lurt at samboeren reiste den dagen (skulle komme igjen på natten men), og det viste seg at jeg da hadde 4 cm åpning og var veldig moden. Jeg ble kjempeglad og han bestemte seg for å ikke reise.

Det ble en fæl kveld etterpå med enda flere uregelmessige rier og etter en stund hadde jeg 3 stk på 10 min. Så vi reiste vi på sykehuset, der ble jeg undersøkt med CTG hvor babyen viste seg til å ha det bra, men riene var ikke sterke nok til å legges inn. Fortsatt 4 cm, selv etter 12 timer med uregelmessige og regelmessige rier. Fikk to paracet og sovemedisin og reiste hjem. Det ble en lang natt videre med 3 lange dusjturer, vriing i senga og minimalt med søvn innimellom riene. Men nå var de enda mer uregelmessige.

Nå har jeg altså gått med murringer i 2 døgn, og uregelmessige rier i 1,5 døgn. Blir kjempe sliten av dette!!!


Kan man be om å bli satt igang ved å ta vannet mitt? Jeg har 4 cm og er moden.. Er også førstegangsfødene. Ser ikke for meg flere netter og dager med uregelmessige smertefulle rier med lite søvn. Da vil jeg bli helt tappet for energi :(
Tips til hva jeg kan gjøre??
 
Huff :( jeg kjenner meg fryktens igjen i dette her! Jeg gikk en hel uke med akkurat det samme som deg, men jeg hadde bare 3cm åpning da.

Det er fryktelig slitsomt og jævlig vondt og det tar veldig på både kroppen og psyken. Jeg maste høl i hue på både føden og jordmor, men det lengste jeg kom var å bli strippet 2 ganger av jordmor, også sendte hun en e-post til føden hvor hun skrev hvor sliten jeg var og at det kanskje var på tide med igangsettelse (i form av at de skulle ta vannet) med tanke på at jeg måtte ha krefter til både fødsel og barseltid. Igangsettelsen ble aldri noe av :/

Kanskje du får bedre hell på denne fronten? Mas høl i hue på alle sammen og smør på så tjukt du bare kan om hvor jææævlig det faktisk er. Fakta faen det..

Fikk også beskjed om å følge godt med på riene mine, så med en gang de ble regelmessige og om jeg evt fikk mye nedpress, så skulle vi reise inn med en gang.
Veldig glad for det, for selve fødselen gikk fryktelig fort når riene bare ble litt regelmessige. Det var så vidt vi rakk det!

Ikke for å skremme deg altså! Men Siden du har gått med disse riene noen dager allerede, kanskje du også får en kjapp fødsel :p så følg godt med!

Føler så med deg!! Sender deg masse masse varme tanker! Mas føden og jordmor fordervet og lykke til!

Jeg heier på deg! :D
 
Klem! Håper du slipper ha det sånn så mye lengre. Selv om det er dritvondt, greier du gå litt rundt? Kanskje tyngdekraften kan hjelpe deg litt på vei og få fart på ting. Jeg pakket litt i sykehusbagen og tok en dusj husker jeg, vet ikke om det hjalp da.. Men på fødestua ble jeg oppmuntret til å gå litt rundt for å se om det hjalp på fremgangen.
 
Sender deg en kjempe klem! Ring inn, gråt og trygle om å bli satt igang! Du kan jo ikke gå sånn!
 
Om du ikke får hvile eller tilstrekkelig mat og drikke, kan babyen bli stressa. Dette i seg selv er viktig å få sjekket. Blir du utslitt kan det også spøke for om du har krefter igjen til fødselen. Du må jo i hvertfall få komme inn til sjekk
 
Stor klem til deg! Sånn kan de da ikke la deg gå! Signerer de over - ring og mas og la dem forstå hvor jævlig du har det. Ikke bra å gå sånn som du gjør!
 
Høres ut som starten for meg forrige gang. Men da jeg reiste til sykehuset fikk jeg bli, selv om jeg ikke var i aktiv fødsel ennå, og det hadde stoppet litt opp. De var bekymret fordi jeg ikke hadde sovet i det hele tatt, så jeg fikk noe å sove på der, sånn at jeg skulle ha krefter nok til fødselen. Dessverre klarte jeg ikke sove, men fikk slappe av ordentlig, og da satte fødselen seg i gang av seg selv! Ring igjen, forklar hvor utslitt du er, og at du MÅ få noe å sove på der eller bli satt igang!! Det er jo kjempeviktig at kroppen har igjen litt krefter til selve fødselen!!
 
Fy søren det hørtes ikke noe gøy ut!! Stakkars deg <3 håper noen av rådene du har fått over her kan funke <3
 
Uff! Stakkars deg! Rart de ikke tar deg inn når du har gått sånn lenge. :-( Prøv å gå opp og ned trapper, det pleier å hjelpe på å få fortgang i riene :)
 
Uff føler med deg, gikk sånn 5 netter med storesøster..og nå har jeg gått sånn i snart 2 uker, er 4 dager på overtid...er ikke mye man får gjprdt og tror nok ikke de setter deg igang pga det, men synes det var litt rart at du ble sendt hjem med 4 cm åpning, da er man jo i fødsel???? Hadde 4 når vi kom inn med storesøster og ble lagt rett inn selvom jeg følte meg fin og riene var milde.lykke til og håper du ikke må vente så mye lenger.
 
Hvordan går det med deg nå, skjedd noe mer? Håper du får bebisen din nå snart, hvis du ikke allerede har fått den da:)❤️
 
 
Back
Topp