Uregelmessig syklus

Elsy01

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er ganske ny på dette med prøving... jeg har veldig uregelmessig sykluslengde, alt fra 29 til 43 dager. Er inne i min fjerde syklus siden pilleslutt. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal regne ut EL. Bør jeg ta utgangspunkt i gjennomsnittlig sykluslengde basert på alle syklusene? Den siste? De to siste? Noen som vet..?
 
Hei! Jeg er ganske ny på dette med prøving... jeg har veldig uregelmessig sykluslengde, alt fra 29 til 43 dager. Er inne i min fjerde syklus siden pilleslutt. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal regne ut EL. Bør jeg ta utgangspunkt i gjennomsnittlig sykluslengde basert på alle syklusene? Den siste? De to siste? Noen som vet..?


Ville bare gått rett på el tester.... umulig å finne ut helt sikkert ved å regne ut/gå ut i fra.. :) veldig enkelt og lettvindt å bare tisse på en test :happy::happy::happy:
 
Ville også gått for el.tester, og en app hvor du kan registrere testene.
Jeg bestiller strimmeltester på eBay til 1kr stk, skal jeg finne link til der jeg bestiller?
 
EL er ca. 14 dager før mensen kommer. Så for deg blir den fertille perioden fra cd 12 til cd. 39 (altså i 17 dager). Det enkleste er å bruke eggløsningstestene for å finne de 2 ekte fertille dager.
 
Eller temping. Jeg har det som deg, veldig ustabile sykluser. Det ble dyrt i lengden med EL testing så jeg startet med temping [emoji4]
 
Ville også gått for el.tester, og en app hvor du kan registrere testene.
Jeg bestiller strimmeltester på eBay til 1kr stk, skal jeg finne link til der jeg bestiller?

Ja takk, gjerne! Tenker det blir dyrt å drive å teste etter el i ukesvis hver pp, men med billige tester er jo ikke det et problem
 
Last edited:
Takk for alle svar! Har også vurdert å gå til inkjøp av Babycomp eller tilsvarende. Noen som har erfaringer/anbefalinger å komme med her?
 
Jeg har også hatt uregelmessig syklus, men nå har den landa på 40 dager ca. Har hatt god hjelp av apper, el-testing og det å kjenne godt etter på kroppen. Forrige EL prøvde vi ikke, men jeg merket godt på kroppen dagene rundt EL, og da kom tr akkurat 14 dager etter. Dette var noe jeg aldri tenkte over før vi begynte å prøve, så det har krevd at jeg kjenner litt eksta etter

Har også vært hos privat gynekolog for å sjekke om alt så normalt ut. Jeg tok opp utfordringene med lange og varierende sykluser og fikk da beskjed om tiden fra eggløsning til mens som oftest er ca 14 dager uansett hvor lang syklusen er. Men, det finnes jo mange som avviker fra dette, og som følge av det kan være i behov av medisinsk bistand. Men, kjenn først etter på egen kropp, bruk EL-tester og apper er mitt råd i første omgang. Lykke til!
 
Tusen takk for gode råd! Jeg prøver nok med EL-tester i første omgang, og så få vi se hva det blir til fremover!
 
Hvor ofte bør man egentlig ta EL tester? Er det nok å ta 1 per dag? Er redd jeg går glipp av positiv test. Mener å ha lest et sted at det er sikrest å ta test på ettermiddagen, så hittil har jeg prøvd å ta 1 per ettermiddag.. Hva tenker dere om det?
 
Back
Topp