Uregelmessig syklus

Fisk1

Forelsket i forumet
Jeg var hos legen i dag og fikk helsekort og tok blodprøver. Da det ble snakk om første dag av siste mens forklarte jeg som sant er at mensen  i august kom en uke etter mensen i juli. Men jeg tok utgangspunkt i julimensen da jeg beregnet termin pga. at jeg fikk de vanlige eggløsningssymptomene til samme tid i august som jeg fikk i juli. Og det stemte jo tydeligvis siden jeg nå er gravid.

Det jeg reagerte på er at legen tydeligvis ble litt forvirret og skrev opp 26. mai som termin og at jeg var 6 uker i dag. Det er jo riv ruskende feil, ikke minst med tanke på at jeg på ul på torsdag ble satt til 8 uker.

Uff, ble langt og rotete dette-men poenget er vel om noen andre hadde uregelmessig syklus før dere ble gravide, og hvordan beregner dere terminen?
 
Jeg ville vel kanskje da tatt utgangspunkt i termin etter ultralyden jeg da. Den er vel mest sikker vil jeg tro. 

Og ville gått ut ifra julimensen. Siden den fra august kom en uke etter, kanskje og eggeløsningssymtomene. Håper svaret var litt til hjelp da ;) Vansklig med uregelmessig syklus. Har det selv. 
 
Takk for svar Tripple! :-) Ja, jeg tror jeg satser på at jeg er 8+6 i dag, og bikker 9 uker i morra. Ul er jo det sikreste å forholde seg til og jeg klager ikke på å bli satt en uke fram.
 
Hmm, litt rart at han ikke gikk ut i fra ulterminen da.. Jeg ville nok og tenkte at jeg var 8+6 nå:) eller du kan tenke at du er to uker kortere, og bli skjøvet frem 2 uker ved ordinær ul ;)
 
Er ikke så enkelt det der.
Jeg har gått på p-piller og p-sprøyte i så mange år nå at jeg ikke husker eksakt hvordan min syklus var og det er jo ikke sikkert den er den samme lenger heller... Og siden det smalt til med en eneste gang er jeg glad jeg tok el-tester. For har jo ikke hatt noen syklus uten p-preparater på bortimot ti år... Så for min del er det da  kun en dag fra eller til (siden jeg testet pos, pos og neg, så har jeg jo hatt el mellom den siste pos og den første neg testen :-) Så blir overrasket om det er stort avvik på ul-termin ;)
 
Veldig rart at legen ikke gikk utifra ul-terminen du hadde fått! Jeg ville gjort det. Jeg har også hatt uregelmessig, alt fra 34-43 dagers syklus siden januar. Jeg sa til legen at jeg hadde tatt snittet av dette (!) og regnet som 38 dagers syklus. Det sa hun var helt greit og vi gikk ut ifra termin 16. mai. Da jeg kom til ultralyd fikk jeg termin 15. mai, så det stemte jo ganske bra :) Min siste mens var 29. juli, så det var litt lang syklus ja...testet positivt på kvelden 30. august.
 
Siden du har uregelmessig syklus og har vært på UL synes jeg det er veldig rart at legen ikke gikk ut i fra UL terminen, det er jo den sikreste du har? 
 
Når jeg fortalte jeg fikk mensen en uke seinere i sep , så sa legen at da går vi etter den som var 7 august fordi at den blødningen kom 1 uke seinere.. 
Hm, litt variasjon mellom legene ser jeg.. 

Men for all del gå etter ul terminen du :)
 
Back
Topp