Uregelmessig mens

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Jeg har lenge hatt uregelmessig menstrasjon... Og det har ikke akkurat blitt bedre etter fødselen (for over ett år siden). Jeg forstår at det tar tid før den blir stabil etter fødsel, men dette problemet er jo ikke akkurat nytt.

Det kan gå mellom 28-50 dager mellom menstrasjonen. Og når den kommer så varer den i opptil 14 dager (kommer litt og litt i kanskje en øke før jeg "blør ordentlig").

Er dette noe som kan gjøres noe med? Eller må jeg bare akseptere at det er sånn? Eneste legen har sagt om det er at jeg bør ta jerntabletter når jeg har mensen.

(Ppiller er uaktuelt, jeg har prøvd de aller fleste merkene uten hell. Blitt dårlig av de på en eller annen måte. Hormonspiral og kobberspiral er uaktuelt. P-ring har jeg også prøvd uten hell. Psprøyte er uaktuelt.)

Setter pris på alle svar og erfaringer :-)

Om du ønsker deg nytt barn, gå til gyn (til legen for å henvises til gyn)

Ønsker du ikke ny baby nå er det bare hormonell prevensjon som normalt tilbys.

Har dere planer for når dere ønsker å prøve på nr to? Jeg ville tatt en tur til gyn. Hvis det alltid har vært sånn, vet jeg ikke helt hva annet man kan gjøre om du ikke ønsker at det skal reguleres med hormonell prevensjon.

Jeg har alltid vært sånn selv, og kommet alltid til å være det, vil jeg tro

Har for øyeblikket ingen planer om flere.

Men føler liksom ikke at det er normalt å ha det på den måten da. Ønsker jo mer forutsigbarhet og en menstrasjon som ikke varer i to uker liksom.

Men det virker jo veldig uoppnåelig uten noen form for hormonprep. som jeg helt tydelig ikke tåler.

Har for øyeblikket ingen planer om flere.

Men føler liksom ikke at det er normalt å ha det på den måten da. Ønsker jo mer forutsigbarhet og en menstrasjon som ikke varer i to uker liksom.

Men det virker jo veldig uoppnåelig uten noen form for hormonprep. som jeg helt tydelig ikke tåler.
Du får høre med legen, om det finnes noe annet du kan ta som du tåler

Få henvisning til gyn uansett, du, hvis du går og lurer. Jeg har uregelmessig mens, har hatt det i mange år, og det viser seg at jeg har cyster på eggstokkene. Ikke nok til at det kan kalles PCOS, men nok til at det kan skape litt problemer. Å finne det ut endret jo ikke saken, men gjorde meg bevisst på at jeg bør holde vekten nede og ta vare på meg selv for å unngå at problemet blir verre. Syns det er greit å vite, jeg! Lykke til! :-)

Få henvisning til gyn uansett, du, hvis du går og lurer. Jeg har uregelmessig mens, har hatt det i mange år, og det viser seg at jeg har cyster på eggstokkene. Ikke nok til at det kan kalles PCOS, men nok til at det kan skape litt problemer. Å finne det ut endret jo ikke saken, men gjorde meg bevisst på at jeg bør holde vekten nede og ta vare på meg selv for å unngå at problemet blir verre. Syns det er greit å vite, jeg! Lykke til! :-)

Har trolig hatt cyste før, men den sprakk før de kunne påvise at jeg hadde det. Mamma har vært mye plaget av det.

Du får høre med legen, om det finnes noe annet du kan ta som du tåler
Da jeg snakket med fastlegen så var han fast bestemt på hormonspiral, men jeg er veldig skeptisk. Hvis jeg får bivirkninger (som jeg trolig får) så er det ikke bare å fjerne det akkurat...

Da jeg snakket med fastlegen så var han fast bestemt på hormonspiral, men jeg er veldig skeptisk. Hvis jeg får bivirkninger (som jeg trolig får) så er det ikke bare å fjerne det akkurat...

Har hørt det er mindre vondt å fjerne hormoner spiral enn å sette de inn, og ofra lite hormoner i de, og det går jo fort å få de ut om du bare komme deg til legen....

Har hørt det er mindre vondt å fjerne hormoner spiral enn å sette de inn, og ofra lite hormoner i de, og det går jo fort å få de ut om du bare komme deg til legen....
Men ut i fra erfaringer jeg leser på nettet så er det nesten 50/50 sjanse for å bli veldig plaget med for eks konstant mensen i er halvt år.

Back
Topp