Uregelmessig hjerterytme hos foster

Meehla

Flørter med forumet
Gutten min har ujevn hjerterytme, og det ble oppdaget på jordmorkontroll for en uke siden. Hopper over en del slag og er generelt ujevn. Tok CTG og UL, men de fant ingenting galt med hjerte heldigvis! Er i uke 35+0 og får ekstra oppfølging på grunn av dette og vekstavvik på -12%.

Flere som har erfaring med eller vet noe om uregelmessig hjerterytme hos den lille i magen?
 
Jordmor hørte dette hos meg sist på en av de siste jordmorkontrollene før fødsel, sjekket et par ganger med ctg på sykehuset og legen sjekket når babyen var født, ingen hørte det igjen og alt var bra.
 
Gutten min har ujevn hjerterytme, og det ble oppdaget på jordmorkontroll for en uke siden. Hopper over en del slag og er generelt ujevn. Tok CTG og UL, men de fant ingenting galt med hjerte heldigvis! Er i uke 35+0 og får ekstra oppfølging på grunn av dette og vekstavvik på -12%.

Flere som har erfaring med eller vet noe om uregelmessig hjerterytme hos den lille i magen?
Hei. Jeg har en hjertefeil i familien og har dermed vært i kontakt med hjertespesialist på barneklinikken på Haukeland (der min baby skal sjekkes etter fødsel). Overlegen det sa at det var veldig vanlig blant nyfødte at hjerterytmen var avvikende fra normal hjerterytme, og at mange barn dermed blir observert og sjekket etter fødsel, men at opptil 50% av de nyfødte kan ha det, men at ikke alle sjekkes. Jeg synes dermed ikke det høres så rart ut om ikke hjerterytmen stemmer helt.

Når det er sagt vil jeg anbefale deg at du krever/får noen andre til å kreve for deg at babyen din blir overvåket etter fødsel. Dette for en sikring for deg selv. Sannsynligvis (som jeg forstod det på overlegen på Haukeland) er det ingenting, men de ønsker jo å være på den sikre siden :) håper du bor nærme et av de store sykehusene som har god oppfølging på dette :)
 
Hei. Jeg har en hjertefeil i familien og har dermed vært i kontakt med hjertespesialist på barneklinikken på Haukeland (der min baby skal sjekkes etter fødsel). Overlegen det sa at det var veldig vanlig blant nyfødte at hjerterytmen var avvikende fra normal hjerterytme, og at mange barn dermed blir observert og sjekket etter fødsel, men at opptil 50% av de nyfødte kan ha det, men at ikke alle sjekkes. Jeg synes dermed ikke det høres så rart ut om ikke hjerterytmen stemmer helt.

Når det er sagt vil jeg anbefale deg at du krever/får noen andre til å kreve for deg at babyen din blir overvåket etter fødsel. Dette for en sikring for deg selv. Sannsynligvis (som jeg forstod det på overlegen på Haukeland) er det ingenting, men de ønsker jo å være på den sikre siden :) håper du bor nærme et av de store sykehusene som har god oppfølging på dette :)

Takk, nå ble jeg litt klokere :) Jeg har blitt fortalt at jeg blir overført til et større sykehus om uregelmessigheten fortsetter etter fødsel. Noe mer informasjon har jeg ikke fått, men satser på at det går seg til da :) Er ikke veldig bekymret, men har savnet informasjon om dette.
 
Takk, nå ble jeg litt klokere :) Jeg har blitt fortalt at jeg blir overført til et større sykehus om uregelmessigheten fortsetter etter fødsel. Noe mer informasjon har jeg ikke fått, men satser på at det går seg til da :) Er ikke veldig bekymret, men har savnet informasjon om dette.
Det forstår jeg veldig godt!! Min første reaksjon var å hylgrine på jobb etter å ha mottatt beskjeden om overvåkning. Følte jeg stod så alene og med så mange spørsmål jeg ikke visste jeg hadde engang. Overlegen på KK sendte meg derfor videre til overlege på barneklinikken, og han ringte og hadde en VELDIG beroligende samtale på en halvtime! Stod ikke på servicen der hvertfall! Og da fikk jeg svar på alt jeg lurte på, og som jeg ikke visste at jeg lurte på. Vil derfor anbefale deg å be om en slik samtale. Det hjalp meg hvertfall veldig å vite noen lunne hva jeg kan forvente meg etter fødsel :)
 
Det forstår jeg veldig godt!! Min første reaksjon var å hylgrine på jobb etter å ha mottatt beskjeden om overvåkning. Følte jeg stod så alene og med så mange spørsmål jeg ikke visste jeg hadde engang. Overlegen på KK sendte meg derfor videre til overlege på barneklinikken, og han ringte og hadde en VELDIG beroligende samtale på en halvtime! Stod ikke på servicen der hvertfall! Og da fikk jeg svar på alt jeg lurte på, og som jeg ikke visste at jeg lurte på. Vil derfor anbefale deg å be om en slik samtale. Det hjalp m

Huff, mangel på informasjon skaper usikkerhet. Men bra du fikk den samtalen :) Jeg skal definitivt sørge for at vi får en grundig undersøkelse etter fødsel!
 
Back
Topp