Uredde barn..

LilleBall

Forumet er livet
Hva gjør man med barn som ikke er redde? [8|]

Maja klatrer opp over alt og i ett ubevokta minutt idag datt hun ned fra tripptrapp stolen sin. Hun fikk en god kul i panna og beit seg i leppa.. Etter masse trøst fra oss og en god tutt ville hun ned på gulvet igjen. Tenkte at nå gjør hun nok ikke det samme igjen, men gjett hvem som gikk rett bort til stolen sin og skulle klatre?! [&:]

Er dette normalt?

Hun er heller ikke redd når vi er ute på isen og slike ting.. Detter hun er det opp igjen og løper til hun detter osv.. i sitt snart 2år lange liv har hun fått kul i hodet sikkert 4 ganger, blåmerker her og der, skrapt seg opp og bitt seg i leppa 2 ganger [&:]

Sånn er snuppis og. Har faktisk blitt litt bedre den siste tiden men er fortsatt uredd. Nytter ikke fortelle han hva som er farlig osv for det bare MÅ prøves uansett[:D]

Høres ut som Lucas det der[:D] Men han har hatt mange fler enn 4 kuler i hodet[:-]

Min er heller ikke redd!! Jeg tar det egentlig som et godt tegn på mange måter. Det tyder på at han er en trygg gutt, og det er jo viktig å "komme seg på hesten" igjen så fort som mulig. På den andre siden hadde det selvfølgelig vært veldig greit om de lærte litt også! Trøster meg selv med at det antakelig blir litt enklere når han blir så stor at jeg kan prate til/med han. Så får jeg heller bare være litt ekstra på vakt nå enn så lenge!:)

legen sa til meg att de ikke er redde, for de vet ikke hva de er redd for. siden de ikke har oppevd det. klarer ikke helt forklare.
Men eks. min sønn var veldig nysgjerrig på ovnen, å tilsutt klarte han å komme frem uten att jeg rakk å stoppe han. da svidde han fingrene litt, å lærte av det. aldri rørt den siden

godt og høre at hun ikke er unormal da iallefall [:)]

Men kjenenr jeg blir så redd for henne atte fy.. Detter ned og slår seg gang på gang.. Men, som dere sier.. Hun tester seg selv [:)]

Fint at dere vil dele erfaringer, godt og vite at man ikke er alene om og ha ett barn som er uredd [:D][:)]

jenta vår er ikke redd.. men hun har såpass med kontroll (og hatt det siden før hun ble 2 tror jeg det var) at hun ikke slår seg ofte, selv om hun gjør en del ting som jeg slutter å puste av[8D]. Veldig motorisk flink.
[8D]

Tror det er normalt ja!!For sånn er Dennis også!!
Har tenkt mange ganger at;Da lærer han iallefall og er forsiktig neste gang!!Men det stemmer ikke!!

ja, jeg har jo ikke sagt hun ikke får klatre opp selv, men idag klarte hun og dette ned.. Vi pleier jo være med når vi skal spise middag og da ser vi på henne mens hun klatrer opp for og sette seg, men idag var hun litt for rask. Nekter hun jo ikke og klatre [:)]

Back
Topp