Uplanlagt gravid

Mjølkesjokolade

Gift med forumet
Trodde aldri at jeg i min alder skulle bli uplanlagt gravid. Fikk et stort sjokk i går når graviditetstesten var positiv. Ville sjekke siden mens aldri kom skikkelig i gang.
Er alene med 3 barn.
Er gode venner med bf, og han sier han støtter meg uansett hva jeg velger. Veit at han forguder meg, men jeg er ikke klar for et forhold eller samboerskap.
Var på sykehuset idag for en før samtale om abort, og tok ul. Er ca 6+2 dager gravid. Har vert så sikker på abort siden jeg såg testen. Men ikveld kom tårene, hyperventilerte og fikk skikkelig panikk, jeg er så usikker.. Jeg har mine helseplager..
Har til over helgen med å tenke.. planen er at jeg skal tilbake på sykehuset på mandag for å sette det igang.
Vet ikke hva jeg vil med dette.. Måtte bare få det ut..
 
Last edited:
Trodde aldri at jeg i min alder (eller alder og alder.. er 35) skulle bli uplanlagt gravid med nr 4. Fikk et stort sjokk i går når graviditetstesten var positiv. Ville sjekke siden mens aldri kom skikkelig i gang.
Er alene med 3 barn på 18,16 og 12år.
Er gode venner med bf, og han sier han støtter meg uansett hva jeg velger. Veit at han forguder meg, men jeg er ikke klar for et forhold eller samboerskap.
Var på sykehuset idag for en før samtale om abort, og tok ul. Er ca 6+2 dager gravid. Har vert så sikker på abort siden jeg såg testen. Men ikveld kom tårene, hyperventilerte og fikk skikkelig panikk, jeg er så usikker.. Jeg har mine helseplager og er ufør pga det..
Har til over helgen med å tenke.. planen er at jeg skal tilbake på sykehuset på mandag for å sette det igang.
Vet ikke hva jeg vil med dette.. Måtte bare få det ut..

Sender deg en klem ❤️
Det er selvsagt ingen andre enn du som kan bestemme hva du skal gjøre, så du må føle på hva som blir riktig. For din situasjon og helse (både psykisk og fysisk).

Også, Amathea er åpent i dag og på mandag, du kan jo ta en telefon dit (eller chatte) for å få noen å snakke ut skikkelig med! ❤️❤️
 
Sender deg en klem ❤️
Det er selvsagt ingen andre enn du som kan bestemme hva du skal gjøre, så du må føle på hva som blir riktig. For din situasjon og helse (både psykisk og fysisk).

Også, Amathea er åpent i dag og på mandag, du kan jo ta en telefon dit (eller chatte) for å få noen å snakke ut skikkelig med! ❤️❤️
Tusen takk for svar og tips ang Amathea. <3

Fikk komme ned på helsestasjonen og fikk snakket med en jordmor idag. Det gjorde godt å lufte tanker og følelser rundt situasjonen til en utenforstående.

Er definitivt et vanskelig valg. Skulle ønske at noen kunne tatt det for meg, på en måte.
Innerst inne vet jeg nok hva som er best for meg og mine. Og abort blir nok en sorg jeg må lære meg å leve med resten av livet.
Føler begge deler er egoistiske. Men pr nå vet jeg hva jeg har, man vet aldri hva man får eller hva som skjer senere i livet. Et barn angrer man selvfølgelig aldri på, men håper at du skjønner hva jeg mener:nailbiting:
 
Du trenger ikke ha et forhold eller samboerskap, å være venner er et utrolig godt utgangspunkt. Og så har du jo de eldre barna som kan hjelpe. Jeg heier på deg og tror det kommer til å gå helt fint.
Å ta abort er det MANGE som angrer, og det at du føler det såpass hardt før du engang har startet sier litt om hvor mye denne babyen allerede betyr…
 
Tusen takk for svar og tips ang Amathea. <3

Fikk komme ned på helsestasjonen og fikk snakket med en jordmor idag. Det gjorde godt å lufte tanker og følelser rundt situasjonen til en utenforstående.

Er definitivt et vanskelig valg. Skulle ønske at noen kunne tatt det for meg, på en måte.
Innerst inne vet jeg nok hva som er best for meg og mine. Og abort blir nok en sorg jeg må lære meg å leve med resten av livet.
Føler begge deler er egoistiske. Men pr nå vet jeg hva jeg har, man vet aldri hva man får eller hva som skjer senere i livet. Et barn angrer man selvfølgelig aldri på, men håper at du skjønner hva jeg mener:nailbiting:
Jeg mener at skal man ta abort så bør man være sikker. For det er en så tung avgjørelse, med så mange følelser, i tillegg til alle hormonene. Hvis du føler du har kapasitet og ork til en til, så ville jeg personlig gjort det.
 
Har selv stått i et valg om å ta abort eller ikke, så har full medfølelse om at det er et helt for j*vlig valg. Du må nesten tenke selv hva du ønsker og hva du klarer. Uansett hva du velger så vil dette gå bra :Heartred Hvis du velger å ta abort så vil det gjøre vondt en liten stund, du vil få tilbud om samtale og få snakket ut. Det er ikke sikkert dette er noe som vil henge over deg i lang tid.
Hvis du velger å beholde så har du jo som du skriver et godt forhold til barnefar, etterhvert vil dere vel få delt omsorg? Så du er jo ikke alene om det. Du har 3 store barn som kan hjelpe deg og støtte deg og som vil forgude denne atpåklatten.

Så uansett hva du velger så blir det det riktige valget for deg! Følg instinktene dine, det vil være vanskelig å ta et valg uansett hva du ender opp med, men du vil lære deg å leve med det du velger.

Hvis du trenger noen som sier til deg at det er helt greit å ta abort eller at det er helt greit å få et til barn i en alder av 35 når du har 3 store barn og ikke er i et forhold med barnefar så kan jeg med hånda på hjertet si at begge deler er helt fullstendig greit! Du må velge det du føler er best for deg og din familie :Heartred

Masse lykke til!!
 
Back
Topp