Jeg ble gravid uplanlagt med min første. Gikk på p-piller da (men hadde hatt diare i en uke, og da gikk vel p-pillen rett ut).
Det var nok verst for mannen som overhodet ikke følte seg klar! Vi var vel 24 og 27 da. Vi hadde dog planlagt å prøve å bli gravide 1-2 år etterpå, så abort var uaktuelt. Bare kjipt at vi begge var studenter. Han var veldig stressa for en baby og det som skulle følge med av ansvar og sånt, og det å miste fritid osv.
Jeg var egentlig mest overlykkelig fordi jeg noen uker før hadde fått beskjed om at hormonene mine var helt ute og kjørte og antageligvis ikke kunne bli gravid slik som de så ut. Lite visste jeg og legen at den dagen jeg tok de blodprøvene så drev befruktningen og skjedde
Anyways alt snudde for mannen da han fikk den lille i armene sine. Han har elsket henne siden hun kom ut og det går ikke an å separere de to fra hverandre. Han er virkelig verdens beste pappa, og den tålmodigste personen jeg vet om
Han har og hatt dårlig samvittighet lenge for at han ikke var glad under hele svangerskapet, men vi har snakket masse om det og konkludert med at følelsene hans var lov å kjenne på, normale til og med. Og at han kan slippe den dårlige samvittigheten nå.
Jeg tenker at det ikke skader om du tar kontakt med helsestasjon og får en time hos jordmor der for å snakke om alt du føler
Det er fryktelig deilig å snakke med noen forstår deg og ikke dømmer deg!
Masse lykke til