Uplanlagt gravid

3barnsmor90

Forelsket i forumet
Ser ut til at nr 3 kommer fortere enn ønsket, positiv tesr bare 4 mnd etter forrige fødsel.
Har skrevet en annen tråd om dette, da jeg har veldig blandet og mest negative følelser om dette.

Håper på positiv innputt herfra. Andre med tette barn?
 
Det var btw ikke ment som at jeg ikke får støtte i den andre tråden, for det gjør jeg.
Ønsker vel å kanskje bli smittet litt av gleden til andre e.l.
 
Er nok en voldsom påkjenning på kroppen, men tenk så vanvittig mye glede de vil få av hverandre som så jevnaldrende da
 
Om dette går bra blir det rimelig nøyaktig 1 år og 2måneder mellom hun vi har og neste. Hos oss var dette meget planlagt!
 
Mine er ikke så tette, men kjenner flere som har tette barn og to med 9mnd mellom barna! Det var tøft, men verdt det sier de. Barna har masse glede av hverandre og det er enkelt å finne aktiviteter som passer og interesserer begge barna fordi de er så nær i alder
 
Om dette går bra blir det rimelig nøyaktig 1 år og 2måneder mellom hun vi har og neste. Hos oss var dette meget planlagt!

Hvorfor vil dere ha så tett? Tenker du ikke det blir tung å gå gravid mens man har en liten en? Vil gjerne høre bakgrunnen om du vil dele?
 
Er nok en voldsom påkjenning på kroppen, men tenk så vanvittig mye glede de vil få av hverandre som så jevnaldrende da

Tenker også at det blir veldig tungt for kroppen, fullammer, prøver å komme i form igjen og planen var å gå ned i vekt (det trengs!) Og nå skal jeg i tillegg produsere ett nytt menneske.
Klarer ikke å godta at dette er sant :facepalm:
Og føler meg skikkelig fæl som tenker slik.
 
Mine er ikke så tette, men kjenner flere som har tette barn og to med 9mnd mellom barna! Det var tøft, men verdt det sier de. Barna har masse glede av hverandre og det er enkelt å finne aktiviteter som passer og interesserer begge barna fordi de er så nær i alder

Hun som er 3, vil hun bli utenfor samholdet da? Vil jo at hun skal vere en del av det tette båndet.
 
Jeg forstår at du synes dette blir tøft, og har ingen gode råd til deg. Man klarer mye, men du vet selv hva som er nok for deg. Her blir det ca 23 måneder mellom ,jeg synes igrunn det er tett nok.
 
Hvorfor vil dere ha så tett? Tenker du ikke det blir tung å gå gravid mens man har en liten en? Vil gjerne høre bakgrunnen om du vil dele?
Fordi jeg har en genfeil som gir meg så høy risiko for eggstokk kreft at jeg må fjerne disse snart. Klart det blir tungt men skal vi ha flere barn er det nå eller aldri
 
Hun som er 3, vil hun bli utenfor samholdet da? Vil jo at hun skal vere en del av det tette båndet.
Mine er 8, 6 og 3 år. Min 8 åring og 3 åring er beste venner, så det går nok helt fint. Likevel har hun andre interesser enn 3 åringen, naturlig nok pga alder. Uansett hva du velger så vil det gå fint. Ta kontakt med helsestasjonen om du har behov for noen å snakke med. Skjønner godt at dette ikke føles som en velsignelse nå mtp at du nettopp fødte, men gi det litt tid og snakk med noen. ❤️❤️
 
Kjenner jeg tenker alt for mye på alt rundt, som feks jobben, dårlig samvittighet og reaksjoner derfra. Reaksjoner fra bekjente rundt og familie (de fleste i familien tenker jeg kommer til å støtte oss).

Gruer meg til å fortelle det til folk. Og vertfall til det blir synlig. Blikk og baksnakking. Spesielt på jobb.
 
Back
Topp