Uplanlagt gravid og planlagt bryllup

Bkno8529562

Flørter med forumet
Vi har i ett år planlagt bryllup som nå står klart å venter på oss 4 august. Vi ble uplanlagt gravid og er i 7 uke nå [emoji28] er overlykkelig over nyheten, da vi fikk høre at vi mest sannsynlig måtte bruke IVF metode, og ønsker selvfølgelig å beholde lille nurket vårt.

Jeg er i ca uke 16 den 4 august, og lurer på om noen har erfaring å dele hvordan akkurat den tiden er som gravid, har dere noen tips og råd til hva jeg bør ta hensyn til på den tiden? Bryllupet varer fra 18:00-00:00, og i vår kultur er det bare dansing som gjelder, så jeg kommer til å måtte stå på beina en stund. Opplevde dere mye kvalme på den tiden? Hovne føtter?

Også lurer jeg på om det er mulig å se kjønnet på den tiden, planlegger nemlig å avsløre kjønnet på bryllupet med bryllupskaken, slik at jeg har enten rosa eller blått fyll også skal det slippes ut ballonger i det vi løfter opp kake stykket vi har skjært [emoji23]

Gratulerer:-) Jeg tror det vanligvis skal gå an å se kjønnet på ultralyd da. Men det kommer jo an på hvordan barnet ligger under ultralyd osv.

Synes å huske at formen min var grei rundt den tida sist.

Mange opplever formen som best i andre trimester, så det bør gå bra. Men husk du vil nok ha litt større midje enn normalt, ellers ville jeg vurdert å hatt sko skifte om beina blir helt utslitte...

Jeg kunne få vite kjønn rundt den tiden sist... men avhenger hvordan baby ligger;)

Høres jo kjempekjekt ut! Vet det er mulig å se kjønn i uke 16, men det er ikke 100% sikkert at man klarer å se noe :)
Er det din første? Med min første var jeg i ok form i uke 16. Virker som om jeg blir dårligere og dårligere for hvert svangerskap, men det er jo min erfaring da. Alle mennesker og svangerskap er ulike.

I uke 16 har kvalmen min pleid å være over, og formen har også vært upåklagelig :)

Så spennende med både bryllup og avsløring av kjønn :D Gratulerer med spiren :)

Jeg var i god form igjen i uke 15/16. Ble bare fortere sliten enn vanlig. Men midjemålet mitt var større ;)
Gå til privat ul, så kanskje du er heldig å få vite kjønn. Vi dro til utlandet og fikk vite kjønn via blodprøve.

Kjolen min går fra str 40-46 og jeg er en str 40 nå, så jeg regner med at kjolen vil passe [emoji23] i værste fall blir det crogs eller gode sandaler/sko hvis føttene blir hovne[emoji23] var bare litt redd for denne kvalmen, for jeg blir skikkelig påvirket av det nå, det tærer på meg å ikke vite om jeg bare skal rape eller kaste opp[emoji21]

Back
Topp