Uplanlagt gravid med nummer tre

Prince14

Andre møte med forumet
Nå har det seg slik at jeg ble gravid med baby nummer tre og sjokket er fremdeles der selv om jeg har visst det nå i 5 uker.Han eldste er 4 år og han yngste 1,5 år så jeg var virkelig ikke klar for en til.Vi har gått mange runder med oss og tenkt på hva vi skal gjøre da vi virkelig ikke var klar til ett nytt barn men vi klarte rett å slett ikke å ta abort.Det ble jo litt av at du angrer ikke på de ungene du får så vi valgte å beholde.Men jeg er skikkelig deprimert,får så mange negative tanker hver dag ang ny baby og jeg tror at jeg har utviklet ett slags svangerskapsdepresjon.Litt av det handler om at alle planer jeg hadde lagt rundt framtiden legges nå på hyllen,og hvordan blir hverdagen med tre små barn.Jeg er klar over at det blir annerledes når ungen kommer og vi får nye rutiner men samtidig kan jeg ikke gi slipp på at jeg tenkte at det blir deilig når han yngste blir litt større og jeg kan begynne å fokusere litt mer på meg selv,mannen,eller bruke alene tid med de ungene vi allerede har.Føler at hverdagen blir så mye vanskeligere med tre barn.Nå har jeg absolutt ingen hensikt med dette innlegget,er vel dagens utblåsning
 
Ta kontakt med lege/jordmor og få noen å snakke med, ta tak i disse følelsene raskt så du ikke utvikler alvorlig svangerskapsdepresjon ❤️ Venter nr tre her og, har en som blir 4 neste år og en som blir 2 neste måned, tenker det blir travelt, men ville nok angret om vi ikke gikk for nr tre :)
 
Kanskje du skulle tatt dette opp med legen? Så kan du få råd om hva du kan gjøre for å se litt lysere på det. Tror det kan være godt å snakke med noen.
Jeg vet ikke om dette er det samme, men har en venninne som opplevde å bli deprimert i første trimester og fikk beskjed om at det var relativt vanlig. Det var første barnet hennes. Heldigvis gikk det over tidlig i andre trimester og hun kunne begynne å se gledene ved å få barn igjen.
Håper du snart kan se gleden ved å få et nytt barn, selv om jeg skjønner det ikke blir slik du hadde sett det for deg ❤️
 
Jeg skjønner godt hvordan du har det! Vi venter helt uventet nr 4! Føler også på fortvilelse og litt redsel. Ingen glede foreløpig. Men jeg tror det kommer! Jeg håper du kommer ovapå og ser alt det fine med tre barn, vi har det og det er helt supert! Våre eldste var 3 og fire da minstemann ble født. Nå har de så utrolig stor glede av hverandre og har alltid noen å være sammen med. Egentid og hobbyer får man tid til med litt struktur og prioriteringer
 
Samme her. Vi følte ingen umiddelbar glede og gubben ønsket ikke beholde de første ukene. Det var ikke lett og se for seg en helt annen fremtid. Vi er voksne og egoistiske og liker og drive med vårt. Vi vil ikke lengre være egen sjef over tid og sted. Men nå glede me oss❤️Vi skal få en mini oss som skal få være med på reiser og noen å dele livet med ❤️
 
Hei og gratulerer! jeg følte det samme da jeg ble uplanlagt gravid med nr. 3. Jeg hadde nettopp startet i ny jobb og følte det ikke passet i det hele tatt. For meg var abort uaktuelt, hovedsakelig pga religiøs overbevisning. Men så gikk tiden og jeg begynte å glede meg. Da han kom, var det pur lykke. Nå er jeg gravid med nr. 4, det var veldig planlagt. Yngstemann er 5 år og elstemann 10 år. De har alle blitt så selvstendige og vi alle gleder oss til det nyeste tilskuddet kommer. Så det ser kanskje mørkt ut nå, men det er lys i enden av tunnelen.:love7
 
Back
Topp