Update

Ååå ja dette var kjekt!:)
Oi, er så mange ord og begrep her at jeg må holde tunga rett i munnen:
egget jeg fikk satt inn ble befruktet med min manns sperm onsdag for ei uke siden.
Da var vi på klinikken.
De sa de hadde fem egg som var gode to dager etterpå, men da vi kom tilbake for innsett på mandag forklarte ho at de setta inn det beste og at to er på frys.
Er vel de som utvikla seg best.

Ja, så blir vel fem dager her også. Satte inn på mandag, så er vel rugedag to da?

Jeg tar masse medisiner: estrofem, utrogest, noe immundempende, noe blodfortynnende, folat, vitaminer..
Et styr å holde orden, hehe;)

Så gøy å høre! De snakka ikke noe om å teste tidlig, det gjør man vel litt som man vil.. Jeg skal ta blodprøve etter fjorten og seksten dager, hcgmåling da..

Ja, de begrepene er det en del av ;)
Ja da er du på rugedag 2 i dag :) Kjempebra at du fikk noen på frys også :)

Vi går på ca samme medisiner da, ganske standard ved eggdonasjon egenlig - de kjører på med alt :)

Min OTD alltså, oficial test day er nå på lørdag som kommer, altså 15 dager etter insettelse. Men jeg hopper likegreit i det, er man gravid så er man gravid liksom, og IKM var jo mandag for min del. Man gjør som man vil ja.

Man tar hcg prøve med 2 dagers mellomrom for å se at det dobbler seg, dvs da er det et friskt svangerskap (så langt). Jeg valgte å droppe det denne gangen for synes ikke tallet sier så mye, jeg mistet likevel min ene lille med kjempefine tall. men jeg har boket inn tid for å sjekke hjerteaktivitet når jeg er 6+0 i steden, for når man har sett hjertet så er det vare ca 5% risiko for at man skal få MA/SA osv.

Har du tenkt å teste tidlig eller? :)

Jeg er littegrann usikker på testinga: er det ikke litt kjedelig om testen er negativ, så blir det bare kjipt å gå å vente enda mer? Ikke så inni alt dette her enda, men.. Du fant det jo fort ut!
Har det noe å si at det har vært befrukta og ligget og godgjort seg før det blei setta inn?

Må vel prøve å holde meg noen dager, men får se..! Spennende!
Ja, jeg skjønte hva du mente.

Min menstruasjon har vært styrt av medisiner, altså aldri vært naturlig pga min diagnose.
Men den bruker komme ca den 14..

:happy:

Hvilken diagnose har du? (Om jeg får spørre). Jeg har typ ingen egg, så jeg er sjeleglad for at eggdonasjon er mulig <3

At eggene har ligget i fem dager og delt seg betyr at du (eggene) liksom er 7 dager etter eggeløsning i dag og at du liksom skal ha mens om 7 dager.

Om du karer å vente, så vent. jeg er sånn som ikke klarer det og det gjør meg egentlig veldig stresset og fører ikke så mye bra med seg. Men som sagt, tidligst test dag 5, helst dag 7. Det var først på dag 9 jeg fikk en skikkelig fin test, resten (minus den digitale da) var vanskelige å tyde og kunne virkelig tolkes som negative eller kjemisk graviditet.

Ok, takk for grei info;)
Jeg har Turner Syndrom.. Er også så glad at det er mulig!
Kan kanskje prøve dag sju da;)

Må jo bare spør: hvor åpne har dere vært på dette? Hvordan barnet/barna ble til osv?

Kan vi skrive videre på Mail eller noe? Begynner å komme inn på følsomme temaer;)

Jeg titter bare i tråden siden jeg synes det er spennende med eggdonasjon, men måtte kommentere her: Du kan starte "Privat samtale" med andre brukere her på Babyverden. Bare trykk på nicket eller avataren deres for å få opp alternativet (eller på app så kommer det en konvolutt øverst i hjørnet på profilsiden.) :)

Gratulerer så mye som ruger! Så utrolig spennende! Vi var selv på vei mot eggdonasjon etter 8 prøverørsforsøk som ikke gikk veien, men på 9. Forsøket så ble jeg gravid:-) Vil ønske deg masse lykke til!!

Negativ test idag:( Da gikk det nok ikke denne gangen... :(
Men det var vel litt mye å håpe på, tross alt første forsøket.. Skal ta blodprøve på mandag, men sjansen vår er vel liten nå..

Får prøve å gå på med friskt mot..!!

Negativ test idag:( Da gikk det nok ikke denne gangen... :(
Men det var vel litt mye å håpe på, tross alt første forsøket.. Skal ta blodprøve på mandag, men sjansen vår er vel liten nå..

Får prøve å gå på med friskt mot..!!

Huffda. Det var veldig leit. Skjønner at forhåpningene var store nå som du forsøkte ED. Men, som er du sier var det jo første forsøket. Når kan du starte opp igjen?

Klem til deg.

Takk for støtte.
Ja, veldig kjedelig. Jeg syns det er surt å må begynne påan igjen: må først få en menstruasjon, så må vi begynne med hormoner osv på nytt.. Vi har heldigvis på frys der nede, så akkurat den biten går sånn sett litt enklere neste gang..
Så blir nok ikke noe tur ned før om en seks uker tenker jeg.. Akkurat nå hørtes det lenge ut.. Jeg er utålmodig! :p

Back
Topp