Jeg blir mange ganger litt oppgitt når vi drar på besøk med toåringen til de som ikke har barn. Det er skjeldent så veldig barnesikkret der og hjemme hos oss fjerner vi det vi er mest redd for eller som er lett å ødelegge. Vi setter selvsagt grenser og det er flere ting han ikke får røre hjemme hos oss også som står tilgjengelig, men ikke det som er lettest å ødelegge eller koster mye. Men når vi kommer på besøk til andre forventer jeg at de tilrettelegger litt. Ellers står det liksom mellom å komme og ta sjansen på at han ikke er uheldig med noe eller å aldri dra på besøk til de det gjelder. Nå er det jo stor forskjell på en to og treåring, så håper at han er enda flinkere å høre etter når han blir tre og siden jeg aldri har hatt en treåring, vet jeg ikke helt hva jeg skal forvente av en, men noen uhell blir det nok en gang i blandt. Men hadde han ødelagt noe hos noen andre hadde vi selvsagt reager, snakket til han og tilbudt oss å erstatte det. Og vi følger også med han når vi er borte, men ikke koselig å være steder der vi nesten må fotfølge ungen fordi det er ting over alt som han kan ødelegge. Ikke morro for ungen heller å være steder der det er mye flott men ingenting han kan røre.
Poenget er at det kanskje fins en mellomting? Syns absolutt at foreldre bør følge meg og snakke/sette grenser for ungen sin. Men det er også greit om de man er på besøk hos tar noen forhåndsregler når man kommer på besøk med barn som er i den klåfingrete alderen