Uoppdragen?

x1x~Anni87~

Forumet er livet
Om en 3 år gammel  gutt er veldig aktivt og ikke gjør som man sier hele tiden og iblandt hyler og skriker, så er ikke det fordi den gutten er uoppdragen? Det er alderen + han er bare et barn på 3 år, man kan ikke forvente at en gutt på 3 år alltid hører på hva som blir sagt til han og sitter rolig på plassen sin hele tiden uten å protestere først.
Noen som er enig?

Jeg er enig ja..men hvis det skjer HELE tiden da er det annen sak. Men hvis ikke,er det bare den aldern de er i[:)]

[:D]Er en festelig alder ja! Men ,man må jo bare - gang på gang på gang osv.prøve å  få ungen til å gjøre slik han skal gjøre. Ev. fjerne barnet fra situasjonen. Det går jo heldigvis over en dag[:)].

ORIGINAL: Alex_Micamor_

[:D]Er en festelig alder ja! Men ,man må jo bare - gang på gang på gang osv.prøve å  få ungen til å gjøre slik han skal gjøre. Ev. fjerne barnet fra situasjonen. Det går jo heldigvis over en dag[:)].

Nettopp. Og Adrian er kjempevanskelig der, fordi han er så utrolig aktiv og det er vanskelig å få kontakt med han når når han løper rundt i sin egen verden, må bare løfte han opp og bære han med meg ut fra butikker
 f eks og da ser det jo sikkert ut som jeg mishandler han for han blir helt rabiat da og spreller med armer og ben og slår, men når jeg først har fått han til å høre på meg, så skjerper han seg.

Var bare så utrolig irriterene å få slengt i trynet at han var uoppdragen og fikk gjøre som han vil hele tiden, for det får han absolutt ikke.

har en lillebror på 3 år, og han er aktiv, egenrådig, og trassette!!! [8D]
men det er ett stadium i livet da grenser skal testes, egosentrisk periode der det kun er meg, meg, meg. Det er en prøvelse for mor, far, og den lille i seg selv. så ingen fare, den lille vet bare hva han vil:) hehe... og som det blir sagt lenger opp her, det går over:)

men det er likevel viktig å sette grenser å stå på sitt, uasnett hvor sur og grinette og i det hele tatt den lille skulle finne på å bli:) det er da man lærer:)

finnes positive eller negative konsikvenser for det vi gjør uansett liten eller stor:)

Er helt enig, selom jeg har ikke noe barn i den alderen sjøl. Men er tante til 7 stk....
De finner jo ut at de har sin egen vilje når de er ganske små, er det rundt 2 års alderen, eller før?? Og den fortsetter de å vise til de blir eldgamle. [:D] Man vil alltid tøye grenser... Men så er det sikkert unntak også, noen barn er veldig rolig og sjenerte og gidder ikke prøve...

Back
Topp