Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har ingen erfaring, men syntes det er synd at du måtte vente i 8 dager. Håper og tror du vil få betryggende tilbakemeldingHei!
Hadde ul i dag (13+0) der jm fann at den ene hjernehalvdelen var mindre enn den andre. Såg det ganske tydelig. Er henvist videre til fosterdiagnostikk og har time om 8 dager. Mye tanker som surrer rundt. Alt i fra å tenke at jeg må gjennom svangerskapsavbrudd til at kanskje det kan være normalt likevel. De vokser jo mye i denne perioden. Alle målinger og andre ting såg bra ut. Mye aktivitet. Såg urinblæren, magesekk, hjerte med fin rytme. Er så langt nede nå. Prøver å tenke positivt, men det er så vanskelig.
Setter pris på om noen vil dele erfaringer, om de har.
Eller noen som har lignende erfaringer eller tips?
Det ble oppdaget avvik på vår ultralyd i uke 13 også. Dette var i november. Det ble observert for mye væske i hjernen hos fosteret. Vi ble henvist til fostermedisiner 4 dager etterpå. Jeg synes ventetiden var lang. Vi var forberedt på at avviket var så alvorlig av det ble senabort. Det var det dessverre også. Så hos oss endte det med senabort, siden tilstanden ikke var forenelig med liv. Beklager at jeg ikke kunne komme med en historie med lykkelig slutt! Vi håpet på det beste, men var forberedt på det verste. Synes også det er synd at du må vente så lenge til du får time til fostermedisiner! Sender deg mange varme klemmeHei!
Hadde ul i dag (13+0) der jm fann at den ene hjernehalvdelen var mindre enn den andre. Såg det ganske tydelig. Er henvist videre til fosterdiagnostikk og har time om 8 dager. Mye tanker som surrer rundt. Alt i fra å tenke at jeg må gjennom svangerskapsavbrudd til at kanskje det kan være normalt likevel. De vokser jo mye i denne perioden. Alle målinger og andre ting såg bra ut. Mye aktivitet. Såg urinblæren, magesekk, hjerte med fin rytme. Er så langt nede nå. Prøver å tenke positivt, men det er så vanskelig.
Setter pris på om noen vil dele erfaringer, om de har.
Eller noen som har lignende erfaringer eller tips?
Så trist! Håper det går bra med dere.Det ble oppdaget avvik på vår ultralyd i uke 13 også. Dette var i november. Det ble observert for mye væske i hjernen hos fosteret. Vi ble henvist til fostermedisiner 4 dager etterpå. Jeg synes ventetiden var lang. Vi var forberedt på at avviket var så alvorlig av det ble senabort. Det var det dessverre også. Så hos oss endte det med senabort, siden tilstanden ikke var forenelig med liv. Beklager at jeg ikke kunne komme med en historie med lykkelig slutt! Vi håpet på det beste, men var forberedt på det verste. Synes også det er synd at du må vente så lenge til du får time til fostermedisiner! Sender deg mange varme klemme
Jeg synes også at det var veldig vanskelig å vente. På vår ultralyd var det midtdelingen av hjernen som manglet og fremre del var fylt med væske. Så de var et stort sort område i fremre del av hjernen. Vi har ikke fått noen sikker diagnose enda og venter på svar fra obduksjon.Så trist! Håper det går bra med dere.
Jm sa ingenting om væske på hjernen her. Hvordan så det ut på ul? Her så man at den høyre hjernehalvdelen var mindre enn venstre. Det var et lite svart område der. Kanskje det er væske der..
Synes det er helt forferdelig å gå å vente.
Sikkert vanskelig å vente på obduksjon også.Jeg synes også at det var veldig vanskelig å vente. På vår ultralyd var det midtdelingen av hjernen som manglet og fremre del var fylt med væske. Så de var et stort sort område i fremre del av hjernen. Vi har ikke fått noen sikker diagnose enda og venter på svar fra obduksjon.
Så bra du fikk flyttet timen! 8 dager er veldig lenge i denne sammenhengen. Vi håper på det beste til tirsdagSikkert vanskelig å vente på obduksjon også.
Her var midtlinjen tydelig, så det gir noe håp. Fikk flyttet timen til tirsdag, så da blir det litt mindre ventetid heldigvis. Prøver å forberede meg på det verste, men holder fast i et lite håp også
Det har gått over all forventning Ved neste ul så det fint ut. Hadde time hos en overlege som sa at alt det hun kunne se så normalt ut. Tok ul både utvendig og innvendig. Fikk inn en overlege til for å bekrefte. Nå venter vi på oul og håper alt er fint der også. NIPT var også negativ.Hvordan har det gått ?
Så godt å høre Får du noe utvidet NIPT da eller den standarden ? Masse lykke tilDet har gått over all forventning Ved neste ul så det fint ut. Hadde time hos en overlege som sa at alt det hun kunne se så normalt ut. Tok ul både utvendig og innvendig. Fikk inn en overlege til for å bekrefte. Nå venter vi på oul og håper alt er fint der også. NIPT var også negativ.
Nei, bare standard nipt. De sa det ikke var nødvendig med noe mere utredning siden alt så fint utSå godt å høre Får du noe utvidet NIPT da eller den standarden ? Masse lykke til