Unormale oppstøt.

Freja78

Elsker forumet
Hva i all verden foregår i kroppen min i dag? Jeg er mye plaget av oppstøt, det vil si at jeg raper eller noe og vips er halsen full av syre. Men i hele dag, så har det vært sånn at jeg kjenner syra kommer til halsgropa. Så øker og øker presset og verket på helt til jeg blir svimmel, uvel og nesten brekker meg. Også går det over igjen. Det er så vondt og ubehagelig at det til tider verker helt bak i ryggen. Begynte før frokost i dag, og har vart siden. PÅ dagen i dag var det 2-3 runder i timen, noen ganger sjeldnere. Men nå i kveld kommer det 2-3 hvert tiende minutt. Og nå begynner jeg å bli grenseløst kvalm, fordi jeg føler syra ligger og skvulper i halsgropa. Har prøvd titralac og gaviscon uten noe som helst effekt. Har ikke spist eller drukket noe som kan trigge det heller.

Hva i all verden foregår i kroppen min i dag? Jeg er mye plaget av oppstøt, det vil si at jeg raper eller noe og vips er halsen full av syre. Men i hele dag, så har det vært sånn at jeg kjenner syra kommer til halsgropa. Så øker og øker presset og verket på helt til jeg blir svimmel, uvel og nesten brekker meg. Også går det over igjen. Det er så vondt og ubehagelig at det til tider verker helt bak i ryggen. Begynte før frokost i dag, og har vart siden. PÅ dagen i dag var det 2-3 runder i timen, noen ganger sjeldnere. Men nå i kveld kommer det 2-3 hvert tiende minutt. Og nå begynner jeg å bli grenseløst kvalm, fordi jeg føler syra ligger og skvulper i halsgropa. Har prøvd titralac og gaviscon uten noe som helst effekt. Har ikke spist eller drukket noe som kan trigge det heller.
Uff da, hørtes veldig ubehagelig ut :/ Jeg har hatt det på samme måte, har ekstrem halsbrann/sure oppstøt, hatt det i mange år, så er ikke pga graviditeten, har tabletter mot det heldigvis :) men prøv med et glass nyco f.eks, det hjalp meg i de værste tilfellene :) Om ikke det hjelper ville jeg kontakten legen og hørt :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app

Veldig normal med halsbrann nå som vi har en liten en.som dytter magen vår opp! Hormonene gjør lokket over bløtere som gjør at syren mye lettere kommer opp..
Jeg er veldig plaget med dette nå på slutten...

Veldig normal med halsbrann nå som vi har en liten en.som dytter magen vår opp! Hormonene gjør lokket over bløtere som gjør at syren mye lettere kommer opp..
Jeg er veldig plaget med dette nå på slutten...
Yepp :) hatt det i mange år jeg da, er ikke mye godt. Men hun burde ikke bli svimmel av det kanskje? :/

Yepp :) hatt det i mange år jeg da, er ikke mye godt. Men hun burde ikke bli svimmel av det kanskje? :/

Oi, nei det gikk meg hus forbi! Svimmelhet er ikke helt vanlig! Men man kan bli svimmel av andre ting om dagen også, så det behøver jo ikke henge sammen. Jeg tenker at det kan være lurt å ta kontakt med legen, dersom man føler seg usikker...

Svimmelheten har sammenheng. Er ille i kveld igjen. Kommer igjen og igjen og igjen. Det sprenger sånn i halsgropa og rett under at jeg svimler og nesten brekker meg. Er så sykt vondt. Aldri opplevd at oppstøt er vondt før, men det her er på 8-9 på en skala fra 1-10. Helt forferdelig. Ingenting hjelper heller.

Uff, dette hørtes ikke godt ut! Tror jeg ville tatt meg en tur til legen med dette. Du kan da ikke ha det sånn!

Back
Topp