Unnskyld meg

Agrestic1

Elsker forumet
men jeg blir så oppgitt når jeg leser om de bhg trådene som har kommet idag. Hvorfor sier dere ikke ifra i bhg??? Hva er dere redde for?? Det er ungen deres!!!! Jeg synger ut når det er noe å ta opp, og jaggu hører de på meg og...noen går sikkert på eggeskall rundt meg, men det driter jeg i. Ungen min kommer først, uansett...hva de folka måtte mene om meg fordi jeg sier ifra når de ikke gjør en god nok jobb...ja det bryr meg midt på ryggen. Hvis dere er bekymra for ungen deres, og ønsker at de skl ha det bedre og at det skl skje forandringer, ja da må dere si ifra......måtte bare få sagt det.

De er sant som du sier, men jeg personligt synest de er vanskeligt uansett om jeg selvfølgelig vil de beste for Emmely.
Føler meg nok fort som de over hysteriske hønemoren som klager på alt... Men skal prøve å ta meg selv i nakken og bli flnkere og si i fra.  Er bare domt og gå å tenke på ting uten og si de...

jeg og sliter med å gi beskjed..
Grunnen til dette er at jeg er ung (eller føler jeg litt ung, 25)
Og de som jobber i bhg er på min mor sin alder..

Er så bra oppdratt at jeg liksom har litt for mye respekt for dem som er eldre enn meg og vil liksom ikke irettesette...
Men som du sier.. det er jo barna våre og de fortjener bare det aller beste...

Ja jeg og er faktisk godt oppdratt, tru det eller ei, neier og takker, smiler og er høflig...men samtidig har jeg selvrespekt. Om de som jobber i bhg kunne vært bestemora mi, og da ikke har bedre innsikt i ungene og ulike ting, så må faktisk noen si ifra.

ORIGINAL: Agrestic1

Ja jeg og er faktisk godt oppdratt, tru det eller ei, neier og takker, smiler og er høflig...men samtidig har jeg selvrespekt. Om de som jobber i bhg kunne vært bestemora mi, og da ikke har bedre innsikt i ungene og ulike ting, så må faktisk noen si ifra.

sorry.. mente ikke å si at du ikke var godt oppdratt.. hehe.. Skjønte nå at det ble litt feil skrevet.. tihi...
Jeg mente at slik jeg har blitt oppdratt har hatt litt negativ innvirkning.. pga jeg er redd for å si mine meninger.. snakke om hva jeg mener og føler til andre..
Er faktisk en av de tingene jeg sliter mest med i livet mitt...

At jeg rett og slett ikke TØRR å gi beskjed...
Men nå som det gjelder mine egne barn så bare MÅ jeg ta meg i skinnet og gjøre noe... De kan jo ikke tale sin egen sak og stoler på at jeg gjør det som er best for dem!!

Hehe nei jeg tok meg ikke nær av det, selv om det nok virket slik. Men jeg blir bare så engasjert. For jeg syns det er unødvendig å måtte fortelle bhg at de må sjekke bleier lissom!!! Jeg er førstegangsmor, men jaggu har jeg lært hvordan ting fungerer og hvordan jeg skl kle ungen min etter årstida, sånne ting syns jeg de i bhg burde vite og...de er jo tross alt med barn hele dagen!!

VÆR EI HØNEMOR, OG KLUKK DET DU MÅ FOR AT UNGEN DIN SKL HA DET BEST MULIG[:D]

ORIGINAL: 1100

jeg og sliter med å gi beskjed..
Grunnen til dette er at jeg er ung (eller føler jeg litt ung, 25)
Og de som jobber i bhg er på min mor sin alder..

Er så bra oppdratt at jeg liksom har litt for mye respekt for dem som er eldre enn meg og vil liksom ikke irettesette...
Men som du sier.. det er jo barna våre og de fortjener bare det aller beste...

jeg er lik som deg.. vil liksom ikke være en bedreviter eller ikke respektere dem heller..
men prøver så godt jeg kan på en fin måte og si fra hvis det er noe...

ORIGINAL: alruto

ORIGINAL: Agrestic1

sorry.. mente ikke å si at du ikke var godt oppdratt.. hehe.. Skjønte nå at det ble litt feil skrevet.. tihi...
Jeg mente at slik jeg har blitt oppdratt har hatt litt negativ innvirkning.. pga jeg er redd for å si mine meninger.. snakke om hva jeg mener og føler til andre..
Er faktisk en av de tingene jeg sliter mest med i livet mitt...

At jeg rett og slett ikke TØRR å gi beskjed...
Men nå som det gjelder mine egne barn så bare MÅ jeg ta meg i skinnet og gjøre noe... De kan jo ikke tale sin egen sak og stoler på at jeg gjør det som er best for dem!!

Alt det der kommer,1100(og knottet) dere blir tøffere med årene[:D]Men er enig at det blir "for dumt" å måtte si til personalet at de må sjekke bleie oftere[8|]Det er da piggene mine kommer ut[>:]

ja jeg blir kjempesint når sånt skjer...
Martine ser ut som en snørrete slaske unge HVER dag jeg henter henne..
Leverer henne ren pen uten snott i nesen og med oppsatt hår..

Når jeg henter henne er det snott overALT.. klærene er grisete og MANGE klær har blitt ødelagte pga makrell i tomat/tomatsaus ol...
og håret hennes henger ned i øynene og plager henne virkelig....

dette er noe jeg har hatt lyst å ta opp, men det er jo liksom ikke noe "viktig" sånn som bæsjebleier ol.. Det er jo min egen forfengelighet....
Så tenker at sånn må det bare være

Når jeg henter henne er det snott overALT.. klærene er grisete og MANGE klær har blitt ødelagte pga makrell i tomat/tomatsaus ol...

dette er noe jeg har hatt lyst å ta opp, men det er jo liksom ikke noe "viktig" sånn som bæsjebleier ol.. Det er jo min egen forfengelighet....

Men da tenker jeg;skal hun være noe mindre "renslig"(fant ikke på noe bedre ord) bare fordi hun er i bhg...???Jeg synes det er feil!Og jeg synes det er like viktig som en bæsjebleie..du skriver det jo selv:at håret plager henne..så hvorfor kan ikke de ordne det?Og tørke litt snørr??De får faktisk betalt for å passe ungene hele dagen..

ja det er jo sant. Håret plager henne virkelig.. Og hun er ALDRI så skitten når hun er hjemme..
Men så tar jeg på henne nye klær når hun skal ut å leke etter middag.. hehe..
huff.. jeg er visst litt forfengelig når det gjelder ungene mine ser jeg tihi!!

Men kanskje jeg skal legge noen klemmer og strikk i bhg og si til dem at hun må ha noe i håret..
Hun tar ALDRI ut det hun har i håret når hun er hjemme... så må være noen som tar det ut på henne i bhg...

I barnehagen til eldstegutten satte de faktisk stor pris på at vi kom og sa fra hvis det var ting vi ikke var fornøyde med. Det kunne være alt fra småpirk til større ting. Dette gjorde at vi foreldre hadde et veldig åpent og godt forhold til barnehagen. Vi gikk til dem med det vi mente og de sa fra til oss hvis det var noe fra barnehagen sin side.

Nå når mini begynte i barnehagen var det veldig mye vi ikke var fornøyde med. Vi har tatt opp mye med de og fått en, ikke perfekt, men mye bedre hverdag for mini i barnehagen.

Jeg mener det er forskjell på å si i fra og SI I FRA!

Jeg har også vanvittig respekt for andre mennesker, spesielt dem som er eldre enn meg...Men jeg har hatt en veldig åpen dialog med di ansatte hele veien. Da slipper man å ta et "oppgjør" med dem for at det er så mange ting man er missfornøyd med, noe det er lett å grue seg til..

Jeg prater masse med di ansatte, da blir man bedre kjent og det er lett og spørre om det er noe man lurer på! Di har sagt til meg flere ganger at det er flott man snakker med dem om ting man lurer på og vil ha annerledes, så jeg tror ingen skal ha klump i magen for å snakke med dem hvis det er noe[:)]

Unskyld meg tilbake [;)], det finnes tusen måter å si i fra om ting på. Og noen ting er faktisk ting som kan gå seg til av seg selv og som ikke er verdens under gang. Hadde det handlet om min sønns velbefinnende så hadde jeg helt klart sagt i fra umiddelbart. Og det værst tenkelige senarioet er om barnehagen oppfatter meg som bitch, så kan det lett gå ut over deres oppfattning av min sønn, som atter igjen slår tilbake på han. Jada, du kan si så mange ganger du vil at det ikke skal være sånn, men folk skal ikke mobbes eller behandles dårlig eller respektløst på skolen, i jobben, i vennegjengen eller andre ting heller. Ikke alle har like god moral i hodet. Hadde jeg flydd å skreket ut som ei furie om hver minste lille bagatell som skjer helt ukritisk, uten tanke om at det kunne såre, eller å tenke over hvilken grunn de kanskje har tror jeg faktisk at til syvende og sist hadde de blitt irritert på meg, og den irritasjonen hadde ikke gått ut over noen andre enn sønnen min. Hva vet vel jeg om det er min feil at han bæsjer seg ut fordi som litefrø sa, kanskje han har for små bleier. Da kan jo ikke jeg kjefte ut barnehagen. Noen ganger må man gå i seg selv for å finne løsningen.

Jeg skjønner at det kan være ekkelt og skummelt å si ifra. Og at dere er redde for å virket hysterisk. Værtfall om det jobber flere eldre i barnehagen. Men HEI, husk at dette gjelder barna deres! Dere betaler for plassen.

Godt samarbeid med foreldrene er utrolig viktig. Og da gjelder det både positiv og negativ kritikk. Det er jo slik barnehagen blir BEDERE! Hvis alle foreldre holder inne når det er noe negativt om barnahgen, så kan jo ikke vi som jobber i barnahage kunne forbedre oss. Synspunktene til foreldrene er viktig! Og ansatte skal ta det på alvor. Foreldrene vet best om sitt barn.

Nå har ikke jeg lest alle tråden som har blitt laget ang barnahage her inne, men dere må huske at man har ofte forskjellige synspunkt, og det kan være ting personalet ikke alltid tenker over(Ikke at det er noe unnskyldning). Noen ganger trenger man også en påminnelse om forskjellige ting.

Så, ikke vær redd, si ifra!! [:D]

Jeg sier ifra, på en ordentlig og rolig måte...men, jeg har også SAGT IFRA!!! Men det har jeg gjort kun når jeg har sagt ifra et par ganger tidligere om de samme tinga[;)] Men å bruke ulike tonefall alt etter alvorlighetsgraden er også noe jeg gjør. Og vi har god kommunikasjon med bhg, for uten så funker det ikke[:)]

Ansatte i barnehagen ønsker tilbakemeldinger fra foreldre, både positive og negative..

Så når de ansatte i barnehagene deres gjør noe bra, så gi beskjed om dette og!

Jeg jobber selv i barnehage, og forholdet mitt med de foreldrene som gir tilbakemeldinger og "snakker" med oss ansatte blir mye bedre enn med de andre som bare leverer ungen sin og sier "hei", henter ungen sin og sier "hadet"

Jeg gir beskjed, men gjerne på en fin måte i barnehagen til Amalie.. Men det er også sånne småting som jeg glemmer ut når jeg leverer og henter henne, men de skriver jeg ned til foreldresamtalen[:)]

Men da tenker jeg;skal hun være noe mindre "renslig"(fant ikke på noe bedre ord) bare fordi hun er i bhg...???Jeg synes det er feil!Og jeg synes det er like viktig som en bæsjebleie..du skriver det jo selv:at håret plager henne..så hvorfor kan ikke de ordne det?Og tørke litt snørr??De får faktisk betalt for å passe ungene hele dagen..

Det med håret kan jeg forstå, hvis det plager Martine veldig så ville jeg tatt det opp. I bhg. til Eirik har de en "parykk" (laget av garn) som det henger strikker og klemmer for jentene, nettopp av denne grunn. Men forfengelighet, jeg synes det er ganske mye å forlange at 4 voksne skal passe på at 14 barn ikke får litt gris på seg, de er barn! Det er kjedelig når klær blir ødelagt, men da tenker jeg at Eirik virkelig koste seg når han gjorde det [8D] Selvfølgelig er hun mindre grisete hjemme, for der er det kun dere og du kan vaske og tørke snørr hele tiden [;)].

Men selvfølgelig skal man si ifra når det er noe som plager oss som foreldre. Det er barna våre!!!

Back
Topp