Unngår dere f.eks kjøpesentre med nyfødt baby?

Troikaen

Glad i forumet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Denne gangen har jeg vært mer påpasselig og bekymra enn sist med tanke på smitte og sykdom som kan føres over til baby nå når han enda er så ny. Det betyr at vi har unngått å gå på kjøpesenter helt f.eks.
Tenker å vente til influensasesongen er over og til han bikker 6 uker.
Legger ved link til en artikkel jeg fant ang dette tema;
https://www.dagbladet.no/nyheter/svensk-barnelege-advarer-mot-rs-virus---hold-barnet-hjemme/66589376

Er det andre enn meg som er litt over gjennomsnittet bekymra? Hehe.

Vi unngår ikke sånne plasser, men prøver å være så forsiktige som mulig med tanke på håndhygiene osv. Med storesøster i barnehagen er det egentlig litt umulig å skjerme lillebror helt. Men vi er påpasselige med håndvask og hygiene før hun får kose med lillebror når hun kommer fra barnehagen for eksempel [emoji4]

Skjønner godt bekymringen din da. Vi er også veldig redde for at lillebror skal bli smitta.

Vi er nøye med at barna vasker seg så snart de kommer hjem, og også gjester som skal holde. Ville nok ikke gått på kjøpesenter utenom arbeidstid, men på dagtid når det ikke er mye folk hadde jeg syntes det var greit hvis hun lå skjermet i dypvogn og sov.

Jeg har vært en tur alt på kjøpesenteret med baby når han var 3 dager gammel og er på vei dit igjen i dag [emoji85] min datter trenger noen ting så derfor ble det til slik. Han skal ligge i dypbagen i barnevognen da og ikke være blant mennesker på den måten. Og så er jeg opptatt av at folk vasker hendene sine før de tar på han, men folk synes faktisk jeg er sær som ber de om å vaske hendene..! Synes selv det er en selvfølge at folk har rene hender når de tar på nyfødte barn.

Helt enig med dere ang vask av hender. Mange som ikke gjør det før vi spør. Men vi har kjøpt en håndspritflaske som står på bordet så det er enkelt for alle å sprite hendene før de får holde eller ta på baby.

Viktig at dere gjør det som kjennes rett ut for dere som foreldre:)

Nå er det ikke noe særlig til kjøpesenter her på landet. Men skulle jeg ha behov for å besøke et, hadde jeg gjort det.

Back
Topp