Unngå strekkmerker

_nette86

venter en liten juleskatt
Høsthjerter 2017
Dette begynner jo ikke helt ennå å komme men tenkte å sjekke litt tidlig,
Jeg hørte om et produkt inne på FS som skal være veldi bra, husker ikke hva det heter, men det måtte bestilles over nette og var en englesk side tror jeg.
Noen som kansje vet hva jeg snakker om? (ikke så mye info å gå på da men [8D] )
Eller vet dere om annet som er bra?
Forsto at man nesten skulle begynne med dette produktet så tidlig som mulig.

Jeg tror ikke det er noe som hjelper helt. Det blir sprekker i underhuden når man får strekkmerker og ingen krem kommer til der. Desverre! Fikk mye strekkmerker bare noen uker før fødselen jeg. Kan ha noe med at jeg hadde mye vann i kroppen også. Det var rett og slett ikke plass til mer[:)]

Tror det går an å få mindre synlige merker med laser. Jaja, det skal vel synes at en har levd...

Husker når jeg gikk sist,så var det en krem på bodyshop som visstnok skulle være bra,men om den er det,ANE jeg ikke.

Hehe,jeg orket ikke teste ut sånne ting,så min mage ser jo ut som et verdenskart,hoho[8D]

ORIGINAL: *prøvedokka*

Jeg tror ikke det er noe som hjelper helt. Det blir sprekker i underhuden når man får strekkmerker og ingen krem kommer til der. Desverre! Fikk mye strekkmerker bare noen uker før fødselen jeg. Kan ha noe med at jeg hadde mye vann i kroppen også. Det var rett og slett ikke plass til mer[:)]

Tror det går an å få mindre synlige merker med laser. Jaja, det skal vel synes at en har levd...

Nei jeg vet at strekkmerkene kan man ikke unngå, men hvis det kansje er et produkt der ute som kan dempe litt, mener jeg det er verdt å prøve [;)]

Jeg har veldig mye strekkmerker etter de to første svangrskapene mine. Men med Linus fikk jeg ingen og jeg smurte magen og lårene hver dag. jeg smurte med body butter med cocus fra body shop, pluss en olje og fra body shop. kommer til å smøre denne gangen og. det kan hvertfall ikke gjøre det værre, så er verd det i fall det hjelper[:)]

Nå mener å ha lest jeg at strekkmerker er arvelig betinget og egentlig ikke har noe å si om du smører deg eller ikke, men kroppen trenger jo uansett fuktighet, så det er ikke dumt å smøre under svangerskapet.

Jeg brukte en olje som heter Bio-oil som en får kjøpt på boots tror jeg (boots.com) og den hjalp meg veldig etter svangerskapet. Den er veldig ´lett´ på, ikke fettete og hjalp strekkmerkene mine å forsvinne litt fortere.
Ellers er det en god bodylotion som heter Cocoa Butter Formula, eller noe, men jeg kan finne linker til deg senere hvis du er interesseert, for nå må jeg gå [:D]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Hehe,jeg orket ikke teste ut sånne ting,så min mage ser jo ut som et verdenskart,hoho[8D]

Samme her!

Forrige svangerskap smørte jeg meg hver morgen og kveld med den cocoa body butter fra bodyshop..Hjalp ikke en shit[:'(] Så jeg tror det er genetisk om du får strekkmerker eller ikke.[:)]

Dytter litt i den, og her er link til den første som jeg har nevnt over her, den er jeg veldig fornøyd med. (Den fungerte altså veldig bra på meg etter svangerskapet (visste ikke om den før da), men det kan jo hende den ikke er like bra til andre) http://www.boots.com/en/Bio-Oil-60ml_19765/

Og her er en hel siden med forskjellig produkter fra Palmers, som har en veldig god cocoa butter bodylotion, men også kremer spesielt for stretchmarks (har ikke prøvd de da, men bodylotion er veld god og lukter himmelsk!)

http://www.boots.com/webapp/wcs/stores/servlet/CatalogSearchResultView?storeId=10052&catalogId=11051&langId=-1&pageSize=12&beginIndex=0&sType=SimpleSearch&resultCatEntryType=2&searchTerm=palmers+cocoa+butter&x=0&y=0

[:D]

Jeg smurte meg med "Clarins Huile Tonic Body Treatment Oil" helt fra starten av forrige sv.skap og fikk ikke et eneste strekkmerke! Om det var oljens skyld, eller om jeg bare er heldig er uvisst! Men jeg syns det er verdt å prøve[:)]

All forskning tyder jo på at det er det genetiske som spiller inn... Hvor elastisk huden er.. Selv smurte jeg ikke med noe, bare spenol når jeg var veldig tørr i huden, men fikk heller ikke et eneste strekkmerke. Samme med min mor og søster.. Så tror nok ikke det er noe som hjelper om man har anlegg for å få det.... Men er jo lov å leve i håpet allikevel! [:)] Det er iallefall godt for velværen å få smurt magen når den blir stor og tørr! [:)]

Hehe, ikke sant [8D]

Back
Topp