Unngå strekkmerker

Marsjenta87

Andre møte med forumet
Når begynner man å smøre seg? Hva anbefales? Og er det bare magen som bør smøres, eller er andre områder også ekstra «utsatt»?

Er det evt andre tips mot strekkmerker?

Du kan ikke påvirke hvorvidt du får strekkmerker. Uansett om noen kommenterer her at de har brukt den og den kremen og oljen - det var med 100% sikkerhet ikke derfor de ikke fikk strekkmerker, for ingen kremer og oljer kan trekke ned i lærhuden hvor strekkmerkene faktisk skjer :)
Men mange produsenter håver inn og tjener fett på dette, produktet lover noe de egentlig ikke kan holde.
Begynner magen å klø, så smør gjerne med en fuktighetskrem eller olje. Det trenger ikke være en som er spesielt tilpasset gravide, men minst mulig parfyme pg tilsetningsstoffer er fint.
Strekkmerker er også i stor grad hormonelt, du kan få dem i uke 20 eller uke 40. Det er også arvelig.
Lykke til med svangerskapet :)
Anbefaler alle som synes det klør og som eventuelt synes det er en koselig rutine, å smøre magen. Men ikke la dere lure til å kjøpe unødvendig dure produkter :D ❤️

Du kan ikke påvirke hvorvidt du får strekkmerker. Uansett om noen kommenterer her at de har brukt den og den kremen og oljen - det var med 100% sikkerhet ikke derfor de ikke fikk strekkmerker, for ingen kremer og oljer kan trekke ned i lærhuden hvor strekkmerkene faktisk skjer :)
Men mange produsenter håver inn og tjener fett på dette, produktet lover noe de egentlig ikke kan holde.
Begynner magen å klø, så smør gjerne med en fuktighetskrem eller olje. Det trenger ikke være en som er spesielt tilpasset gravide, men minst mulig parfyme pg tilsetningsstoffer er fint.
Strekkmerker er også i stor grad hormonelt, du kan få dem i uke 20 eller uke 40. Det er også arvelig.
Lykke til med svangerskapet :)
Anbefaler alle som synes det klør og som eventuelt synes det er en koselig rutine, å smøre magen. Men ikke la dere lure til å kjøpe unødvendig dure produkter :D ❤️
Amen!

Fertil.no-produkter-2019.021.jpeg.jpg Jeg har brukt denne fra helsekosten i 4 svangerskap. Jeg har ingen strekkmerker, men det kan godt være gener. Men den hjelper på tørr og kløende hud som er vanlig når huden strekkes så mye. Så jeg har brukt den mest til å holde huden myk og fordi den lukter sååå godt.:joyful:

Jeg har smurt magen de to forrige svangerskapene med bio-oil (så de hadde den på Normal til rimeligere pris enn Vita).
Vet ikke om det har noe å si, men har ikke fått strekkmerker på magen. Har lyse strekkmerker på hofter og bryster fra puberteten.
Har allerede begynt å smøre magen hver kveld nå:) Det skader iallefall ikke tenker jeg, og ikke veldig dyrt, har vel brukt 1-2 flasker per graviditet.

Jeg brukte den oljen fra weleda i første svangerskapet, men gadd ikke drive med det i det andre ;)

Jeg brukte e-vitamin krem på magen hele forrige svangerskap , og fikk ingen strekkmerker der. Men aner ikke om kremen spilte inn på det. Fikk dog mange strekkmerker på puppene

Brukte ingenting annet enn Spenol når det klødde. Ingen strekkmerker på magen eller pupper, og har ingen strekkmerker ellers heller. Mamma har heller ingen. Jeg sier som Veivalsa, strekkmerker er du enten genetisk disponert for å få eller ikke få. Så se på din egen mor for å vite hvordan det vil gå med deg selv. Men sikkert deilig å smøre seg litt da og prøve å unne seg selv noe hyggelig, for det er dritungt å gå gravid. Selvpleie er fint uansett, men prøv heller å være mentalt forberedt på å få strekkmerker og ikke bli lei deg om de kommer.

Brukte ingenting annet enn Spenol når det klødde. Ingen strekkmerker på magen eller pupper, og har ingen strekkmerker ellers heller. Mamma har heller ingen. Jeg sier som Veivalsa, strekkmerker er du enten genetisk disponert for å få eller ikke få. Så se på din egen mor for å vite hvordan det vil gå med deg selv. Men sikkert deilig å smøre seg litt da og prøve å unne seg selv noe hyggelig, for det er dritungt å gå gravid. Selvpleie er fint uansett, men prøv heller å være mentalt forberedt på å få strekkmerker og ikke bli lei deg om de kommer.

Er nok mye genetisk ja! Men skjønner ikke hvorfor jeg har strekkmerker fra puberteten, men ikke fra graviditeten:joyful:

Er nok mye genetisk ja! Men skjønner ikke hvorfor jeg har strekkmerker fra puberteten, men ikke fra graviditeten:joyful:

Fordi det er hormonelt. Kroppen reagerte vel annerledes på den hormonelle forandringen da du var i tenårene enn på gravidhormonene :D jeg har ingen strekkmerker fra puberteten - mange fra graviditetene mine!

Jeg brukte ingenting forrige graviditet, er sløv med smøring med body lotion og sånt generelt. Ingen strekkmerker på magen. Er nok mer flaks (genetisk) enn noe annet.

Back
Topp