Unikes Unikum & hverdagstrollene

Status quo:
-rasket ut unødvendige saker på bad, bod, kjøkken, stue og satt på lager et annet sted. Må gå igjennom flere saker , frist setter jeg til maimnd her. Jeg har gjort mye frem til nå.
-fått ny vaskemaskin og komfyr på plass. Nå kan jeg lage mat og fryse ned i porsjoner etterhvert. Uten løk. Til tiden etter fødsel.
-montert vugga, ser at den kanskje blir litt for stor for soverrommet. Må tenke litt på det. Var derfor jeg satt den opp så tidlig.
-henta bilstol, må vaske den og sette den bort i boden så lenge.
-vaska et babyteppe, ser at hundehår er der fremdeles. Må rense det fritt for hår nærmere fødsel.
-bestilt bæretube for sykehuset, kommer om ca 1 uke
-overvåker en kul stellepute, håper få bestilt den i februarmnd= Kr 300,-
-bestilt ca 2-3 cder av en nær venn som skal brenne sanger som funker under smerte, frist ca 17 mai
-bestille stelleveske ca aprilmnd= Kr 1700,-.
-dra på fjellet i februar+ april
-finne ut når jeg drar til Italia, rekker jeg det før fødsel? Jeg tenker det er ok å reise ut april.
-dra og svømme med mamma, starter med 1 gang og tar det derfra. Kanskje det kan bli en rutine.
-bestille 3D-UL på torsdag 30 januar. Da har jeg vært til OUL og vet (?) terminen.
-3D-UL med svigermor ca uke 28 , 31 mars = 27+0. Kr 1250,-

Ser at jeg har april + mai mnd fullbooket. April kan jeg bruke til å reise. Maimnd kan jeg bruke effektivt til å finne navn. Junimnd kan jeg bruke på hvile og forberedelser.

Det betyr at jo mer jeg gjør nå i februar+ mars, jo mer tid har jeg til andre ting utover.

Føler at jeg har en plan.

:)

SPARK!

Garantert spark! For første gang kl 22.50 i dag den 27 januar 2014. :happy093

Jeg ligger på magen og jeg kjente det på venstre side. Lillegullet mitt ..vet at mamma lengter etter spark..og så gir han/hun det . Så omsorgsfullt :love7

Jeg skal jobbe med å komme over sykehuset-i-fredrikstad-angsten. Første delmål er å dra på OUL der denne uken uten å få helt panikk. Jeg tror jeg skal møte opp tidlig. Gå inn i kiosken og kjøpe noe og sette meg ved et bord og få rolig puls over å bare være der. Blir nok noen slike besøk på sykehuset .

Ellers skal jeg til jordmor i februar og jeg skal høre med henne hva hun foreslår.

Uff, så fælt at du har så angst for det sykehuset. Liksom det ene stedet du skal føle at du er i trygge hender. Men flott at du prøver å overvinne det litt etter litt:)

Og så utrolig flink og effektiv du er som har så mye planlagt og at du har rukket å gjøre så mye allerede! :) FLINK DU!!

Og HIPP HURRA for spark, DET liker vi! :)

Uff, så fælt at du har så angst for det sykehuset. Liksom det ene stedet du skal føle at du er i trygge hender. Men flott at du prøver å overvinne det litt etter litt:)

Og så utrolig flink og effektiv du er som har så mye planlagt og at du har rukket å gjøre så mye allerede! :) FLINK DU!!

Og HIPP HURRA for spark, DET liker vi! :)

Tusen takk, sweetie . Jeg har tydeligvis begynt redebygginga. Er jo i femte måned, så det kan begynne allerede da. Deilig følelse. :)

Er du også at du har kommet dit ?

Tusen takk, sweetie . Jeg har tydeligvis begynt redebygginga. Er jo i femte måned, så det kan begynne allerede da. Deilig følelse. :)

Er du også at du har kommet dit ?

Ikke i det hele tatt! Aldri vært så lat eller utsatt så mange ting i hele mitt liv, haha! Håper det kicker inn snart. Tror kanskje det kommer litt mer etter ultralyden neste tirsdag, for da blir det "ekte". Pluss at da vet jeg hvilket kjønn jeg skal handle til! :) Passer med lønning på fredag og ultralyd på tirsdag. Aldri gledet meg så mye til å bruke penger før, hehe! :P

Ikke i det hele tatt! Aldri vært så lat eller utsatt så mange ting i hele mitt liv, haha! Håper det kicker inn snart. Tror kanskje det kommer litt mer etter ultralyden neste tirsdag, for da blir det "ekte". Pluss at da vet jeg hvilket kjønn jeg skal handle til! :) Passer med lønning på fredag og ultralyd på tirsdag. Aldri gledet meg så mye til å bruke penger før, hehe! :p

Hehe det med redebygginga tror jeg er mest vanlig siste måned før termin. Noen tar visst helt av da. Vaske,rydde,sette ting i system. Det med shopping er jeg helt i startfasen jeg også. Tenker begynne skikkelig i helgen etter OUL. Vi kan jo dele fine linker. Har samlet opp noen :)

Hehe det med redebygginga tror jeg er mest vanlig siste måned før termin. Noen tar visst helt av da. Vaske,rydde,sette ting i system. Det med shopping er jeg helt i startfasen jeg også. Tenker begynne skikkelig i helgen etter OUL. Vi kan jo dele fine linker. Har samlet opp noen :)

En venninne fortalte at hun brukte en hel dag bare på å skrubbe dusjkabinettet den siste måneden. Med ALT av vaskemidler i huset. Likevel ble det aldri rent nok. Veldig merkelig den redebyggingen. Har bare merket at jeg bretter klærne jeg allerede har om og om og om igjen. Har ikke vasket noe av det enda, så bare bretter.:p

Ja, det er en veldig god idé å dele linker! Jeg er helt i startfasen av å kikke, men kikker en del på svenske sider, da venninner har tipset om at det er mye billigere der. Spesielt barnevogn. Også tenker jeg på å ta en harry-tur snart! Må bare få med meg venninna med størst bil og lappen, hehe! Da kjører vi vel forbi deg i tillegg ;)

Torsdag 30 januar kl 13.30 var jeg på ordinær ultralyd med mamma.

Vi ble vinket videre fra venterommet og vi lystret . Det var ikke en hjertelig start. Og slik fortsatte det. Vi kom inn på kontoret hvor 3 stoler sto. Den nærmest døra var en stor veske på. Jeg sa til jordmora at noen må ha glemt igjen vesken sin. Hun tittet surt på meg og sa det var sin. Jeg syns det var merkelig at hun tok opp en hel stol med veska si som hun fint kunne ha ved kontorpulten. Vi sa ikke noe og la veskene våre og jakkene våre på GULVET!! (Drittkjerring, tenkte jeg i mitt stille sinn..det her kan bli gøy..hrmph) Videre spurte hun meg om siste mens. Jeg sa som sant var at jeg også hadde vært på ultralyd før jul.."ULTRALYD?? FØR JUL..??!" Ja, sa jeg..der sa de at terminen var ca 2 el 3 juli.."HER BESTEMMER VI TERMIN..det er DERFOR du er her!" Hun skalv i leppene.De var sammenbitte, stramme og skalv. Blikket var såret og sint. "Unnskyld..jeg mente ikke å fornærme deg eller opprøre deg på noe vis.." sa jeg..Hun fortsatte konsultasjonen.

Vel oppe på benken ble hun aldri fornøyd over hvordan jeg lå. En millimeter hit, en millimeter dit. Etter 5-6 ganger korreksjon, uten at det faktisk utgjorde noen forskjell, var hun fornøyd.

Jeg og mamma kunne se på skjerm nede ved føttene mine. Jeg måtte ligge med henda under hodet og løftet hodet mitt opp for å se.

Det søte var at gutten min lå AKKURAT i samme stilling :love7
Straks jeg så han var alle følelser for alt annet borte og han stjal hjertet mitt atter en gang. For all evighet. :love7

Dette er forresten hva mamma liker veldig godt for tiden:

Sushi (alltid elsket)
Kalde gule epler
Kalde harde bananer
Smoothie ( alltid likt)
Saftis
Blåbær
Koffeinfri kaffe m melk/koffeinfri kaffe latte

Eller litt sugen på vaniljefylte kaker/boller. Og så gleder jeg meg til å spise lakris igjen.

Tidligere i graviditeten var det:

Ingefærøl
Vørteøl

Utviklingen har vært slik :

vørterøl-blåbær-saftis-kalde gule epler-kalde pærer- fløteiskrem-jordbær

Nå i 8mnd er det jordbær som gjelder visst + melk. En kurv pr dag. Startet kun for et par dager siden, men spiser de som om jeg aldri har smakt mat før. Det er mønsteret. Sånn har jeg spist diggemat tidligere også. (blåbær,epler,pærer osv) Drikker ca 2 liter melk pr dag.

Lurer på hva som blir diggemat etter jordbær + melk :rolleyes:

9 måned: kalde appelsiner + kald vannmelon :)

-to be continued-

Last edited:
Shit,for et mareritt!

Du var født og lå i vogna. Jeg var i en gammel murkjeller (cafe/restaurant) og traff tilfeldigvis gamle venner. Plutselig hadde noen kjøpt klær til deg, og jeg satt der plutselig med 5-6 luer. Noen fikk holde deg og jeg gikk ut en tur. Så skulle vi til en kirke og jeg satt bikkja fast utenfor og gikk inn. Der satt flere med hver sin bebi. Jeg reiste meg plutselig opp og sa: "Bebin min! Jeg savner bebin min!" De tittet på meg med store øyne og mumlet "stakkar" og trodde jeg hadde mistet deg i dødsfall. "Neinei, han lever!" sa jeg. "han lever, men jeg vet ikke hvor han er!" Jeg begynte å gå, vi var i 3 el 4 etasje av kirken og jeg var fremdeles i den etasjen da en teatergruppe skulle feire noe og fikk en champagneflaske som skulle sprettes. Kirken var stor og ærverdig og gammel og hadde nylig gått igjennom et stort og årelangt restaureringsprosjekt. Plutselig finner de ikke hvor korken spratt , og det går en stund før vi ser murbilder flasse av sakte før det går veldig fort og det sprekker opp vegger og folk får panikk og alle skal ut samtidig.

Jeg får kommet meg ned alle etasjene og tenker kun på bebin og bikkja. Hunden min har klart å rive seg løs og kom opp trappen for å redde meg. Vi prøvde finne deg sammen. Vi gikk raskt og panikkarta mot en park. Der spurte jeg etter deg. "Har noen sett bebin min? Har noen sett noen med en nyfødt bebi?" Ingen sa noe og ristet på hodet. Jeg var på vei til å gå videre da ei tidligere venninne plutselig avslørte at hun hadde deg under genseren. Jeg mistenkte at hun hadde prøvd å amme deg, jeg som ikke hadde vært på sykehuset lenge nok tli å lære det engang. (Drittkjerring har hun alltid vært). Hun hadde dessuten kjøpt nye klær til deg, røde feminine. "Han er ingen jente, "sa jeg. Og rev av deg rød lue og satt på en guttelue istedet. Plutselig begynte du å hoste og ut kom det pastaskruer med tomatsaus! "Hva er det du har gitt han?" skrek jeg..Jeg prøvde å få opp det jeg kunne..

Barnevogna hadde enda flere luer nå..kanskje 25-20..brune,gule,grønne,tykke,tynne,hvite,strikka,ikke strikka, rare,kreative,morsomme,annerledes,med krokodiller, sjiraffer, hoffnarrluer, strandluer osv.

Men det var godt å finne deg! Og helt j*vlig å ikke ha deg under oppsyn.

..og så våknet jeg..

Status quo:
-du har fått din egen kommode og alle babyklær er vasket og brettet
-begynt på fødselskurs (hver mandag)
-begynt på gravidyoga (hver tirsdag)
-avventer eventuelt gravidsvømming pga høy puls for tiden , 127 i hvilepuls

Dette skal gjøres i APRIL:
-3D ultralyd 10 april med bestevenninne (som også skal bli med på fødsel)
-betale ned mastercard og se om jeg får råd til ammemadrass,madrass til vugga , madrass til vogna= 2000,-.
-feriere på fjellet i påsken ( kun en kort helg)
-lage sang til konfirmasjon
-skrive ferdig klage vedr feilbehandling på sykehus (pasientskadeerstatning/pasientombud)
-hente og sette opp utemøbler
-plante i utekasser (nb: husk hansker)
-bestille hentesett, caps, sommerluer, sommerhatter, siklesmekker. Eventuelt shippe til Australia og be slekt ta med i juli når de kommer på besøk eller sende. Funnet en perfekt side som ikke shipper til Norge: https://www.etsy.com/search?q=newborn flat cap&order=most_relevant&ship_to=ZZ&ref=auto1

Dette skal gjøres i MAI:
-skifte dekk + vaske og polere bil
-frisørbesøk
-kjøpe sko som passer til kjole og ellers, gode ballerinasko
-to barnebursdager
-to konfirmasjoner
-bestille følgende i slutten av maimnd:
*stellebord troll lux hvit= ca 1300
*vaskebalje hoppop grå med stativ= ca 1300,
*candide stellematte med håndkle grå= 800,-
*stelleveske = 1800,-

Dette skal gjøres i JUNI:
-vaske bil
-vaske leiligheten og flytte til mamma for å vente på fødsel, termin 2juli.
-ta imot bestilte varer (se maimnd)
-finne navn
-hente barnevogn

For eventuelt graviditet senere, slik har jeg levd som gravid:

Tilskudd:
*Omega 3-6-9 (Udos choice) el Tran
*Multivitamin el Sanasol
*D-vitamin
*B12 sprøyte x 2
*Folsyre
*Magnesium
*Jerntabletter (start 050414, uke 27+6) ,lavt, målt hos lege til 10 hemoglobin (?) 3 tabl hemofer med et glass juice frem til 5 juni, reduserte da til 2 tabl da nivået nå er ok.
* B vitamin TrioBe oppstart 5 juni pga mangel.

Kosthold/lignende :
-ingen koffein (ikke kaffe,cola,te), kun koffeinfri kaffe/te
-ingen kunstige søtstoffer
-ikke lakris
-ikke spekemat/salami/pepperoni eller oster som frarådes
-ikke kamskjell eller skalldyr som frarådes
-ikke tunfisk eller kamskjell i sushi
-ikke rå egg
-ikke kjøttpålegg som er eldre enn 1 dag
-ikke spise mat som ikke er varmet godt opp og lenge
-ikke ta smertestillende ( Må vurdere paracet ved feber hvis det dukker opp. Hodepinen får klare seg uten. Og ibux skal vi ihvertfall ikke ta )

Annet:
-ikke bære tungt (kun 5 kg) pr gang før 3 mnd
-gravidsele i bil
-benyttet sprit på henda mye, særlig de 3 første mndr. Men også på jobb, etter å ha tatt i fugleburet , vært ute med hunden, i butikker . Kort sagt der smittefaren er størst.
-gikk tidlig til innkjøp av nye bomullstruser i den største størrelsen ( to-tre str større enn hva jeg bruker normalt)
-kjøpte også store kjoler/tunikaer, bukser , sokker uten strikk, store strømpebukser. (Ikke strømpebuksene fra H&M, de er for små, selv XL myntet på mammaer) Strømpebukser kjøpte jeg på Lindex str superstor. Hehe
-ha alltid LINK halsbranntabletter i hus
-ikke benytte flåtthalsbånd på hund (giftig iflg veterinærmedisinsk)

Har funnet ut dette:
-madrasser skal byttes ( se siden til landsforeningen for uventet barnedød)
-bilstol må kastes ved 8-9 års alder (se siden til trygg trafikk). Her må jeg ha lest feil. Jeg tror den aldern på bilstol gjelder stoler for eldre barn da det er mer stoff og mindre plast. Ny info er at en bilstol til nyfødte varer i 4 år uansett bruk. Info er fått fra butikker og fødselskursholder

-to be continued-

Last edited:
Lånte mal av mnyc.

:HeartblueTermin - 02.07.14

:HeartbluePå vei - 28 +0

:HeartblueDager igjen til termin - 87 dager

:HeartblueTrimester - 3. trimester

:HeartblueNeste kontroll - Jordmor 23. april

:HeartblueKjønn - Gutt

:HeartblueNavn - aner ikke..

:HeartblueUtålmodig - ja, på å være ferdig med innkjøp og vask og kunnskap.

:HeartblueNye innkjøp - Kjøpte ny madrass til vugge i dag. Er nå til lufting noen uker. Nyoppdaget krav.

:HeartblueUtstyr så langt - Barnevogn,bilstol,vugge,klær, solskjerm i bil, ny madrass i vugge, kommode, sommerdyne og dynetrekk. Er veldig mye jeg trenger.

:HeartblueMelk i brystene - Nope

:HeartblueBabymage - Veldig mage! Folk tror jeg kun har et par uker igjen. Blir nå spurt om det er flere inni der. Selv gravide som er lenger på vei enn meg undrer seg over den enorme magen.

:HeartblueStrekkmerker - Fraværende. Enn så lenge. Mulig det er den ene fordelen ved å være noget eldre. Bruker ellers strekkmerkekrem sånn just in case :rolleyes:

:HeartblueAktivitet - Varierer. Null stress.

:HeartblueTungt - Veldig. Lagt på meg 20 kg hittil også.

:HeartblueKynnere - Kun når jeg prøver å gå fort til/fra jobb, skjer noen ganger når jeg sitter og jobber også.
:HeartblueHodet festet - Kan jeg aldri tenke meg

:HeartblueBarnerom - Deles med meg. Eget hjørne med vugge. Har redd opp og ny madrass står nå til lufting noen uker på et håndkle i vugga. På veggen er det nå dekortert med wallstickers. Et søtt og barnlig ,grønt verdenskart på brun tapet med gullspett i. Kommode er kjøpt inn og står i gangen. Der er klær vasket, rullet og brettet klart.

:HeartblueMatkick - Iskrem, kald frukt: gule epler, pærer.

:HeartbluePlager - Carpal tunnelsyndrom har økt i intensitet. Går nå med håndskinner omtrent hele tiden.Tungpusthet. Høres ut som en kolspasient til tider. Tung. Øm i underlivet. Mulig begynnenede bekkenløsning. Dårlig med søvn. (1,5 t av gangen, pga: enten meg el bikkja må tisse/bæsje, må ha kald frukt/drikke, bebi sparker, for varmt /kaldt i rommet, eller bare våkner og ikke får til å sove igjen..)

:HeartblueHumør - Lett og ledig. Mye latter. Er også til tider stresset over bla fraværende barnefar,økonomi, tungpusthet, c.t syndromet og den veldige tyngden. Er også veldig ensom. Tar det likevel ganske fint da jeg har hund og fugl. Noen dager kan tross alt være ekstra tunge, selv for en optimist. Jeg har verdens beste venn i hunden min, og verdens beste gutt i magen. Og så har jeg verdens søteste morgenfugl i buret sitt, som synger så vakkert for oss alle sammen.

:Heartblue Aktivitet-
Mandag: Fødselskurs
Tirsdag: Gravidyoga
Onsdag: Hvile/husarbeid
Torsdag+Fredag:Jobb.

Lørdag/Søndag: Hvile/husarbeid

:Heartblue Tilskudd -
Tran
D-vitamin
Folsyre (skal gjøre ferdig glasset)
Sanasol
Magnesium
Jerntabletter (startet 5 april, jernmangel)
Tok forøvrig B12 sprøyte i ca uke 12+ uke 30

:HeartblueSykehusbagen - Kjøpt bæretube, crocks, morgenkåpe.(-to be continued-)

:HeartblueTanker om fødselen - Vil helst ha massasje, bad, puste meg igjennom. Musikk. Venninne+mamma skal være med.

:HeartblueAnnet - mange bekymringer om kabalen går opp.
Vil jeg ha råd til alt utstyr lenge nok før fødsel til at jeg kan hvile og tenke på andre ting?
Vil venninna mi ta telefonen når fødsel evt er i gang? Bestevenninne i ca 35 år, og hun har aldri vært god på slikt.
Vil mamma holde seg i ro og ikke mase/stresse meg? Jeg må evt forberede henne på at det kan hende jeg må sende henne ut på gangen.
Får jeg tak i han som skal passe hunden min når jeg er nødt til å dra på sykehuset?

Last edited:
Imponerende alt du får til, og alene også... Bøyer meg i støvet ;)

Mine hverdagstroll:

-ensomhet og venninner som har sviktet
-anvarssliten over å være helt klin alene om alt og sliten over barnefars økonomiske situasjon og fravær
-omsorgssliten over å ta vare på mamma
-gå-tur-på-natten-sliten over å være den eneste som går tur med hunden som også skal ut på natten nå (gammel og feil fôr)

Fra 2012 til nå har jeg mistet mange venner. Venner som var der i hverdagen:

-en mannlig venn (kjent siden 2010). Vi ringtes alltid og hadde mange morsomme samtaler. Han ventet på meg og ville at det skulle bli oss.
-ei daglig venninne , kom alltid innom eller ringte hver dag (siden 2010 det også tror jeg). Hun tok mer energi enn hun ga. Men jeg prøvde å ta vare på henne, gi henne mat og være en "storesøster". Hun ble plutselig sammen med han over og begge ba meg dra dit peppern gror. Dette varte visst kun 1 måned og han over har bedt meg om unnskyldning. Henne her har jeg ikke hørt noe fra.Det verste var at de ble sammen 5 dager etter at vi var sammen i begravelsen til pappa. Der hvor han over kysset meg og ville det skulle bli oss. Hvorpå jeg responderte at det ikke var anledningen å gjøre det i. Jeg var tross alt i dyp,dyp sorg.
-ei barndomsvenninne (kjent siden jeg var 7 år, siden 1983). Hun brøt kontakten tvert da faren min døde.
-en tidligere kollega (kjent siden 2007). Hun brøt kontakten da hun spurte hvordan jeg hadde det og jeg sa som sant var at jeg ikke klarte å svare på det i den tilstanden jeg var i . Jeg var i sjokk. Pappa var nettopp død.
-en kollega (kjent siden 2012). Hun brøt kontakten på samme måte som hun over. Taklet ikke å ikke få svar på spm sitt.
-en mannlig venn (kjent siden 1994). Han brøt kontakten da han en gang ble veldig full. Jeg var edru. Han gikk på en skikkelig smell , og misbrukte intim informasjon som tidligere var delt i ren fortrolighet.

Jeg har også mistet kjæresten jeg hadde . (Barnefaren)
Jeg har også mistet pappa. Den beste pappan noen kunne ha.

Dette er 8 nære mennesker som er borte.

I tillegg har kontakten med andre venner blitt redusert etter at jeg ble gravid:

-mannlig barndomsvenn, ikke sett siden jeg testet positivt i oktober
-kvinnelig ungdomsvenn, kom på besøk for 2 mndr siden og ignorerte graviditeten totalt. Var et veldig merkelig besøk. Håper hun godtar at jeg skal bli mamma etterhvert.
-kvinnelig ungdomsvenn, snakket med ca 3 ganger i året 2014. Hun har prosjekt på gang og ble nylig mamma selv.
-venninne (kjent siden 2007) . Traff hverandre i januar, 1 gang. Deretter har jeg bedt henne flere ganger og det har alltid kommet noe i veien.
-venninne (kjent siden 2009). Traff i januar, 1 gang. Ikke sett siden.

Begge de to siste har jeg avtale å treffe etter påske en gang.Har også avtale med hun venninnen med prosjekt om ei ukes tid. Og i tillegg en avtale med en mannlig venn etter påske.

Jeg savner få,nære venner. Jeg er SÅ LEI de som tar kontakt annenhver mnd som spør om oppdatering. Det tar så lang tid, er stressende og da tar de lett ting ut av sammenhengen. Når jeg må spole tilbake til januar 2014 for at de skal skjønne ting, så spør jeg meg ofte: Hva i all verden er poenget med det? Om 2 mndr er det samme greia om igjen og om igjen.

SÅ: I januar 2014 hadde jeg og min barndomsvenninne en dag sammen. Vi shoppet og spiste middag ute. Det hadde vi omtrent aldri gjort før i i alle de 33 årene vi har kjent hverandre. Fordi jeg har manglet sosialt liv siden jeg ble gravid i oktober 2014 og kjent at ensomheten har vokst seg frem som ugress i et ellers så pent og pyntelig bed..så gledet jeg meg veldig til i morgen.

I morgen hadde vi avtalt å shoppe og spise sammen og avslutte dagen med 3D ultralyd. Nå fikk jeg beskjed om at hun ikke kan ha venninnedag likevel. Så det blir isåfall tur-retur 3D ultralyd. Jeg vet ikke om jeg heller drar alene. Jeg er sliten av å bli avvist, bli forlatt, bli såret. Det har hopa seg opp. Som gift i kroppen.

Men det jeg har fått ville jeg ikke byttet bort selvsagt. Lillegutt i magen er mitt alt. Det er selvsagt dyra mine også. Alle tre er mine dyrebare skatter: MINE UNIKUM :Heartbigred

Kjære lillegutt :Heartred

I dag har jeg sett deg. Smugkikket på deg der du lå og gnei deg i ansiktet. Der du satt den lille neven din opp mot ansiktet og hvilte panna di som om du tenkte de dypeste filosofiske tanker. Jordmora sa du var fotogen, og at det var moro at du ga oss så mange forskjellige bilder. Du hadde hånda di mye foran ansiktet og vi brukte mye tid på å prøve å dytte den vekk.

Vi fikk vite mye fakta også:

-morkaka lå på fremre vegg og vil ikke krype nedover nå, men vil dra seg oppover. Dermed er det ingen fare for å få morkaka foran åpningen ved fødsel.

-du veier ca 1340 gram nå som jeg er i uke 28+4. Du veier 11% mer enn gjennomsnittet akkurat nå. Hun tror at du kommer til å veie mellom 3500-4000 gram ved fødsel. Selv om hun sa at dette var veldig tidlig å si.

-du er garantert en gutt. Vi fikk se beviset på det ;)

-du ser ut til å utvikle deg fint og i takt med fosteralderen din

Jeg syns du ligner på meg i noen trekk og mulig litt på pappan din også. Du har nok hakepartiet mitt og leppene mine. Det ser også ut som du har panna mi. Eneste jeg kunne tippe på kan komme fra pappan din er nesa di. Det er litt vanskelig å se.

Bestemor sa nøyaktig det samme, så da er vi to. Onkelen din har vanskelig for å se likheter på slike bilder, selv om han har to små selv. Så han kunne ikke uttale seg om noe.

Her er du :

Guttebaby Forsetlund_54.png

Guttebaby Forsetlund_42.png

Guttebaby Forsetlund_39.png

Guttebaby Forsetlund_36.png Guttebaby Forsetlund_42.png Guttebaby Forsetlund_54.png Guttebaby Forsetlund_39.png

Last edited:
For en vakker, liten gutt som gjemmer seg i magen din :D

Tusen takk, vennen :)

Han er et mirakel. Jeg ser og ser på bildene. Som om det skal gå opp for meg etterhvert. Det er utenfor min fatteevne at jeg skal være så heldig å bli mor. Det er helt uvirkelig at min største drøm allerede har blitt oppfylt. At magen vokser og at den lille bor inni der. Det er for godt til å være sant.

Den største lykken kommer til å velte over meg fra topp til tå den dagen han blir født.:Heartred:Heartred:Heartred

:love7

Så flotte bilder!

Jeg var jo også på 3D i går, men har ikke fått somlet meg til å legge ut bilde her enda. Jeg satt og så og så på bildene i går kveld, og akkurat da kunne ikke juli komme fort nok! Begynte å ønske meg den tryllestaven fireåringen fantaserte om her tidligere i uka, som han skulle bruke så babyen skulle komme med en gang (han er veldig opptatt av babyen i magen og fetteren som ble født i januar for tiden, det er superkoselig :) )

Så flotte bilder!

Jeg var jo også på 3D i går, men har ikke fått somlet meg til å legge ut bilde her enda. Jeg satt og så og så på bildene i går kveld, og akkurat da kunne ikke juli komme fort nok! Begynte å ønske meg den tryllestaven fireåringen fantaserte om her tidligere i uka, som han skulle bruke så babyen skulle komme med en gang (han er veldig opptatt av babyen i magen og fetteren som ble født i januar for tiden, det er superkoselig :) )

Tusen takk, vennen :smiley-angelic003

Husk å fjerne navn+persnr når du legger ut på nett og evt sender som mms. Jeg glemte det og hadde det ute i 5 minutter. Fikk helt hetta da jeg oppdaga det. Fort gjort.

Back
Topp