Unguentum - sår rompe?

Studenten

Studenten
Noen som bruker unguentum på sår rumpe? Fikk den anbefalt av sykehuse for å smøre på mine såre brystvorter. Men lurer på om jeg kan bruke den på den allerede såre rompa til datteren min også? ..tuben er ganske stor. Evt flere bruksområder for denne kremen?

Anbefaler inotyol jeg. Min lille hadde litt sår rumpe ved seksukerskontrollen, og da anbefalte legen inotyol. Har aldri hatt rød rumpe siden. Bruker det kun på natta, siden det da kan gå litt tid med våt bleie før skift. Så fornøyd at vi har fortsatt med det hver eneste kveld siden, og nå er lille 21 måneder!! Slutter ved bleieslutt tenker jeg :) En tube holder lenge, for den er ganske drøy.

Anbefaler inotyol jeg. Min lille hadde litt sår rumpe ved seksukerskontrollen, og da anbefalte legen inotyol. Har aldri hatt rød rumpe siden. Bruker det kun på natta, siden det da kan gå litt tid med våt bleie før skift. Så fornøyd at vi har fortsatt med det hver eneste kveld siden, og nå er lille 21 måneder!! Slutter ved bleieslutt tenker jeg :) En tube holder lenge, for den er ganske drøy.

Inotyol er super men jeg fikk beskjed fra apoteket at den kun skulle brukes i korte perioder og at det var viktig med opphold imellom "behandling" av sår stump. Så tror ikke jeg ville brukt den hver kveld!

Hmm. Rart, for det fikk vi beskjed om av legen. Å bruke den som stellekrem, i stedet for f.eks sink. Står ingenting om at den ikke kan brukes over lengre tid på felleskatalogen heller. Vet at det er flere som har den liggende i barnehagen som vanlig stellekrem også :)

Bruker også inotyl. Hvis lillegutt har sår stump smører jeg han på kvelden, og neste morgen er han nesten helt fin igjen :-)

Det er en fantastisk krem!
Jeg bruker denne sammen med Aselli sårsalve på stumpen, og utslett er borte iløpet av et døgn.

Da skal jeg kjøpe inn inotyol :) takk for alle svar!
Jeg bruker å blande en "dert" inotyol og en "dert" bepanthen på hånda for så å smøre rumpa til mini hvis den er sår:happy: De er gode som gull sammen:D

Noen som bruker unguentum på sår rumpe? Fikk den anbefalt av sykehuse for å smøre på mine såre brystvorter. Men lurer på om jeg kan bruke den på den allerede såre rompa til datteren min også? ..tuben er ganske stor. Evt flere bruksområder for denne kremen?
JA! Eg fekk den til puppene på barsel første gong, med tips om at den og kan brukast til "alt" anna. Har brukt den til såre romper, såre pupper, når hendene mine sprekker opp i kulden, på eksem, det meste egentlig. Har aldri hatt behov for nokon annan salve.

Her ble vi anbefalt av lege å bruke aselli sårsalve på sår stump. Den beste salva jeg har vært borti. Fjerner sår etter kort tid. Bruker den på alt av sår, og etter kort tid er såret borte. Hadde selv et stort sår i rumpa, smurte på salva og 1 time senere var smerten borte og såret grodd.
Aldri hørt om den salva du fikk.

Back
Topp