Unger som ikke liker/"liker" grønnsaker.

Bruker298kfa

Elsker forumet
Jeg har to sånne.
Men her er et tips til å lure i de litt:

Kok rotgrønnsaker (frossenpose) og kjør de en runde i stavmikseren så det blir mos.
Ha i litt kokt vann og litt potetmospulver og rør sammen.
Så kan man smake til med melk/fløte eller creme fraiche, smør og krydder.
Det er kjempegodt og barna tror det er potetmos:P

Heldigvis har jeg en som ELSKER grønnsaker!

Men for en genial løsning for de som ikke har det 

Kjempebra tips, det skal jammen testes! :)

Hehe! Lurt! :D

Håper ungen vår vil like grønnsaker. Jeg spiser frukt og grønnsaker hver eneste dag, men ikke mannen min :)

Jeg har en som ikke vil ha potetmos jeg da... Men hvis det bytter en dag, så skal jeg huske det :D Genialt tips.

Det trikset har vært i bruk her i huset lenge.. ;)

Bare at jeg bruker å koke poteter og bruker stort sett ikke fryste grønnasker. Koker alt i samme kjele, heller av vannet og moser med potetmoser sammen med litt melk/fløte. :)

Hun her nekter for at det er potetmos med en gang den bytter farge :P
Men hun spiser heldigvis grønsaker :)

Takk for kjempe bra tips :D Har en som nekter å spise grønnsaker,så her har jeg kuttet opp i bittebitte små biter i sauser etc,da går det ned :p

Et kallenavn skrev:

Bare at jeg bruker å koke poteter og bruker stort sett ikke fryste grønnasker. Koker alt i samme kjele, heller av vannet og moser med potetmoser sammen med litt melk/fløte. :)

At du gidder:P
Tar jo så lang tid å koke!

Tøsa skrev:

Et kallenavn skrev:

Frosne grønnsaker er ikke dårligere enn ferske heller! ;D

giggsy skrev:

Tøsa skrev:

Et kallenavn skrev:

Frosne grønnsaker er ikke dårligere enn ferske heller! ;D

Nei jeg vet, derfor det er så genialt:D

Her er det motsatt. De elsker grønnsaker, og får nesten ikke i dem kjøtt/fisk...
:/

Så har Toro kommet med tomatsuppe som det er kjørt opp 5 forskjellige grønnsaker i..:)

Hva gjør du når han ikke spiser poteter eller grønnsaker? :-p

Hjemmelaget tomatsaus er bra! Her kan man lure inn gulrøtter, løk, litt hvitløk, ja til og med litt blomkål, i tillegg til tomatene. Og så kan man lage masse av gangen og fryse ned. Hjemmelaget guacamole er også en fulltreffer hos mine tantebarn. Og alle hjemmelagde supper hvor grønnsakene bli helt most. :) Det er rart, men jeg lagde gulrotsuppe for ikke lenge siden, og jeg tror ikke de tenkte over hva suppen kunne være laget av! Jeg kalte det bare solsuppe, og det godtok de. :)

Tanketrollet skrev:
Jeg har en som ikke vil ha potetmos jeg da... Men hvis det bytter en dag, så skal jeg huske det :D Genialt tips.

Back
Topp