Unger og smokk

Som mange skriver her, det er rett å slett styggt å se på en unge som er 3-4-5 år med smokk i munnen, ingen barn har så stort behov for det.. Det nekter jeg å tro på...

Når de er mindre er det jo en annen ting å gi tutten når de er syke, trøtte, og litt morgon kos før man legger den vekk... Det ser jeg ingen problem med...
Det jeg mener er hellt på jordet er når de har den 24 timer i døgnet.. Ødelegger tennene på de osv..

Eldste jenta fekk ha tutten HELLE tiden når hu var med pappaen, når jeg fann ut det ble jeg rimelig forbanna, for da hadde jeg et helvete med den smokken når hu kom hjem...
Men jeg nektet å gi meg..
sa bare til barnefaren om han vill legge flere tusen kr i å få rettet på tennene hennes når hu ble stor så møte han bare for gudsskyld fortsette..
han sluttet ganske tvert da ja... hehe

Har også vært veldig slapp... ikke brukt i bhg, men ofte med engang bhg var over... prøvde innimellom, men aldri helhjerta.. Har snakka litt om å snart slutte en stund, hadde tenkt å lage kalender hvor vi satte smokke slutt en dato, og skulle få krysse av hver dag frem til dette... Rett etter jul å sånn var planene... men så begnte han sjøl å bli flau for å vise smokken til andre, å brått foreslå en morgen at den skulle ut, da var d bare å kjøre på... vi gikk ut å hengte den på fugleburet, til baby pippene... etter en stund var den borte.. isteden hang en bil der... trodde ikke på at fuglene hadde gitt den som takk, men at d hadde vokst ut en bil der [:D] Litt sutring innimellom, og litt på kvelden.. men over på 3 dager.. nå er han så stolt og syns han er stor gutt!

På nestemann skal jeg absolutt prøve å ikke la han bli for avhengig.... Han fikk forresten smokk på nyfødtintensiven, ikke av oss...

Nei, det er unødvendig å gå med smokk hele dagen. Tennene blir ødelagt.
Her har barna brukt smokk når de sover, hvis de er ekstra trøtte eller sure på dagen. og hvis de er syke.

ORIGINAL: l*mamma

Har prøvd å kutte ut smokken på snuppa, men det funker rett og slett ikke, hun er altfor glad i "tuttu". Skulle gjerne avvendt henne, men aner ikke hvordan det skal gå til, og siden hun er fullt i barnehagen og de ikke gidder å prøve å slutte der før hun har sluttet hjemme er det ganske vanskelig å få til. [8|][8|][8|]
Gjerne tips noen, for skulle gjerne sluttet...[:-]

hørtes rart ut med den barnehagen.. jeg har gitt den streng beskjed om at hun kun ska ha tutten når hun sover.. de er veldig flinke på det:)

Her får hun smokken nesten så mye hun vil ha den! Rett og slett fordi det er en kamp som ikke er viktig for oss!! Og nei,det har ikke noe med at vi er ettergivende som foreldre, her vanker det NEI og grenser som i de hjemmene hvor smokken er kun til soving. Man velger de kampene som er viktig for de enkelte. Hadde kanskje følt det annerledes om hun brukte den hele tiden,men det velger hun altså å ikke gjøre.Når hun blir 2 år,begynner vi nedtrappingen[:)] Forøvrig er det ikke alle smokkebarn som begynner med streng og reggis altså[:D] Men helt enig at det er en uting at smokken skal være med i absolutt alle situasjoner og at eldre barn trenger den[:)]

sønnen min har vel egentlig bare hatt en periode for noen mnder siden at han måte ha tutten hele tiden men d har bare hvert med den mnden og selv har jeg hvert i mot unødvendig tutt bruk for d ødelegger språket mener jeg og når han sover så faller uttetn ut ser også at han sover med tutten i hånda så til jul skal vi sende tuttene til nissen og da blir nissen kjempe glad å gir en sykkel tilbake [:D] håper den funker [:D]

Jeg synes heller ikke større barn trenger å gå med smokk hele tida. Er sikkert greit til soving og slikt, men jeg synes ikke noe om barn som sitter å leker med smokken i munnen. Må jo få problemer med uttalen da....

enig med deg! nå er jenta mi litt lita enda da, men jeg prøver å begrense bruken til soving og viss hun er veldig sutrete[;)] unødvendig med smokk hele tiden syns jeg[;)]

Her brukes smokken kun ved soving...
Synes det er stygt å se store unger(over 2) me smokk i munnen hele tiden..[&:]

Back
Topp