unger i feriemodus

Neri83

Forelsket i forumet
Må berre spørre. 2-åringen vår har virkelig tatt ferie. Ho søvna ikkje før det er godt 3 timar, er helt i hundre heile tida. Og tru meg, vi ligge ikkje på latsida. Herja på heile dagen ute. Men det er nesten so ho har fått nye batteri. Hehe, andre so opplever det. Ho er mykje roligare på kvelden etter nokre timar i bhg...

Jadda. Sovnet senere og senere for hver kveld, sovet lenger og lenger hver morgen (men går i underskudd søvnmessig, da), og det selv etter den dagen hvor vi var på lekeland i 3 timer og han BADET i svette, før vi dro til venner hvor han klatret i trær og sklie, og fikk et varmt bad hjemme før han skulle i seng - sovnet kanskje et kvarter før (sånn ca. 22.45)...

I morgen iverksetter jeg prosjekt "få Jr. inn i bedre døgnrytme" fordi jeg liker at han sover lenge om morgenen (jeg sliter med kronisk søvnløshet) men blir GAL når han ikke sovner før 23 og TURNER i senga (vi har soverom vegg-i-vegg med åpen døråpning mellom) så han blir supersvett og overtrøtt i timesvis.
Så nå skal jeg sette vekkerklokka slik at han kommer seg OPP om morgenen, og har sjanse til å SLUKNE i morgen kveld (og ja, vi skal på lekeland der i mellom ;) ).

Min har ikkje begynt på ferie, men eg merker at han er kjempeklar for det!:)
Eg er heller veldig skeptisk:P Høggravid, bekkenløsning og aleine  med gullet!:) Trur eg skal vere flink til å finne aktivitetar ilag med andre med barn... :P

Her er det samme leggerutiner som ellers, men har en meget sutrete og masete gutt.. En som spør meg hver morgen om han skal i barnehagen.. Og da har han fortsatt 2 1/2 uke igjen av ferien.. 

Det er som regel ikke fysisk aktivitet barna blir slitne av, men nye inntrykk og bruke hodet på utfordringer

Back
Topp