Ungene våre har polypper, sønnen vår har store!! Erfaringer?

gutt09jente11

Forumet er livet
Etter dusj og sånt i kveld skulle jeg sjekke nesa for snørr (bruker å fjerne med q-tips), så så jeg noe oppi nesa.. Trodde først det var snørr, så skulle jeg hente lommelykt i tilfelle det var noe som hadde satt seg fast..

Det så ut som en drøvel :P

Etter litt googling fant jeg ut at det er ganske store polypper han har. Den ene stenger nesten for luftveien faktisk...

Han har ikke noe plager med det, men puster litt med munnen og snorker. Bortsett fra det er han i fin form, normalt syk, aldri snørrete og har ikke allergi eller astma.

Er dette noe som legen gjør noe med? Vi skal til lege på mandag tenkte vi.

Sjekket også på lillesøsteren, hun har også, men ikke like store.

Jeg tror faktisk at jeg også har en ganske stor polypp i mitt ene nesebor også.
Men har egentlig aldri plaga meg spesielt.

Du kan jo nevne det, men hvis han ikke plages tror jeg ikke jeg hadde gjort noe med det. Det kan han evt gjøre selv når han blir voksen hvis det plager ham da ;)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Samboeren min fant ut i voksen alder at han ikke klarte å puste med nesa i ett minutt engang uten å bli andpusten. Aldri tenkt noe over det før, bare vært vant til å puste med Munnen. Han opererte bort polypper og nesemuslinger (rettet litt på neseveggen og fjernet litt vev ned mot halsen også). Dette for å få vekk snorking. Han snorker enda fordi han av vane fremdeles puster med munnen. Men har ikke pustestopp lenger og er mer uthvilt og får tydeligvis mer oksygen. Han trodde han hadde anstrengelsesastma men det ble borte. Gresspollenallergien ble mye bedre også.

Vil anbefale å operere dersom han sover dårlig og han er mye forkjølet. Noen leger er veldig vanskelige om de er små da, men burde gjøre noe med det før de er veldig store hvertfall.

Sønnen min fjernet sine rett før han ble 2. Han hadde pustestopp om nettene, mye syk, pustet veldig tungt og snorket. Det har hjulpet han masse, ikke vært ordentlig syk siden. Før de fjernet den hadde han vært syk i 3 mnd i strekk! Så vært veldig positivt her:)

Jeg hørte dårlig og hadde mye ørebetennelser da jeg var liten,så fant legen en stor polypp som satt i øregangen og jeg ble operert da jeg var 5, hørte plutselig veldig bra og var mye mindre plaga med ørebetennelse :)

Jeg hadde tatt kontakt med lege og forlangt en sjekk
Ved å ha store polyper i nesa kan gjøre at søvnen blir dårlig og at en puster mer mellom munnen en nesa. Seinere kan det også gjøre at en får elttere luftveisplager og ørebetenelser. Her har begge unga fjernet. Eldste slett mye med søvn og snorket ofte veldig mye. Da de ble fjernet ble søvnen hans mye bedre og dypere

Jeg har akkurat funnet ut at jeg har polypp i nesa jeg og faktisk. Ble litt redd først, men etter søk fant jeg ut at det var ganske vanlig.
De opererer vel bare hvis de er plagsomme

Back
Topp