Ungen våkner midt på natt og er hysterisk

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Han blir 2 i januar og legger seg fint uten problem kl 19. Sover til 23 og da starter problemet.

Han sover på eget rom og våkner og hyler hysterisk, klenger seg inntil meg når jeg kommer inn. Jeg roer han, legger han i senga og går ut. Da legger han seg til, så tar det 2-5 minutter så er det på den igjen.. Går for det samme om jeg er i rommet eller ikke.

Har jo endt opp med en søvnløs mann på sofaen, en søvnløs mor i senga sammen med en unge som rett og slett ikke får sove uten å ligge inntil meg.

Dette har jo aldri vært et problem før nå. Jeg skjønner det ikke. Hva har skjedd og Hva gjør jeg nå liksom?

Hjelp meg!!! Jeg blir gal!

Frøkna vår som nå er 2,5 slet vi en periode med leggingen, litt før hun ble 2. Jeg tror det er litt typisk i den alderen der at de kan slite med søvn. Her hylgråt hun når hun måtte legge seg, og styrte veldig lenge. Vi gikk inn og ut i et sett for å trøste og roe henne. Men når hun først sovnet så sov hun veldig godt, så dessverre ingen tips ang akkurat det :dead:

Men kanskje fint å vite at flere har strevd med det, og at det sannsynligvis kun er en fase? :)

Mine har hatt perioder hvor de har drømt mye, men da har de vært mer «forrvirret» når de har våknet til. Sv og til hysterisk etter mareritt, men ikke slik som det du beskriver.

Skjønner godt at dere blir slitne og fortvila. Tenker litt som Tamara; vet dere om det kan ha skjed noe i forkant av at dette begynte?

Frøkna vår som nå er 2,5 slet vi en periode med leggingen, litt før hun ble 2. Jeg tror det er litt typisk i den alderen der at de kan slite med søvn. Her hylgråt hun når hun måtte legge seg, og styrte veldig lenge. Vi gikk inn og ut i et sett for å trøste og roe henne. Men når hun først sovnet så sov hun veldig godt, så dessverre ingen tips ang akkurat det :dead:

Men kanskje fint å vite at flere har strevd med det, og at det sannsynligvis kun er en fase? :)
Absolutt ei trøst å høre at man ikke er alene. Men jeg fatter og begriper det altså ikke..

Fader.. kan det være tenner?? Men da hadde han jo ikke lagt seg til igjen??

Er så utrolig forvirra..

Kansje.. En han skiller på om det er jeg eller mannen som prøver å trøste( er bare jeg som duger ja). Og han roer seg jo som oftest om vi forlater soverommet, tar med ungen på våres soverom eller stua. Så.. jeg vet faktisk ikke hva greia er..

Last edited:
nattaskrekk--min yngste har hatt det siden han var liten baby..
han er nå 6 år og kan innimellom hyle til og skrike der han ikke kjenner oss igjen og bare babler. skjer typisk når han er halvsjuk/feber. Eller når han har voksesmerter

Back
Topp