Ungen min bare griner...

Mamma igjen???

Blir kjent med forumet
Hva gjør jeg med 2-åringen min som bare griner hele tiden? Det er unasett hva hun gjør og jeg gjør så bare griner hun. Nå klikker det snart for meg. Tar imot alle tips med takk

ORIGINAL: ~Jackpot~

slenger meg på denne, for har en sånn 2 åring jeg å[&o]

rekner med det er trass ja, her funker det å bare overse han, innimellom hvertfall[:)]

signerer alt bortsett fra å overse..da griner hun bare enda høyere [;)] 

har  ikke 2 åring men har tenkt litt på og evt  prøve og legge når han begynner med d men blir vel feil d og, selv  ikke alle anledninger d passer men. håper noen har gode svar  med tanke  på fremtiden hehe

Sånn er det her og[&:][&:][&:][&:][&:] Er så lei grining.. Og min våkner på nettene også og grImer for absolutt ingenting.. BLIR GAL jeg[:o][:o][:o][:o][:o]

vokse smerter???

Eneste jeg sier er bare snakk me`n....
Men jeg har aldri opplevd det selv så har vel egentlig ingenting å komme med[&:]

Jeg tenker at om et barn gråter hele tiden,så må det jo være at hun/han føler seg utilpass..Har vondt et sted osv..Så tror nok jeg hadde tatt meg en tur til legen/helsestasjonen..

Skjønner det kan være fryktelig slitsomt for deg ja,og det er sikkert slitsomt for den lille også..
Håper dere finner ut av dette sånn at dagene blir lettere...[:)]

har nettop kommet over en sånn periode her.
Snuppa her gren får ALT mulig, men vi fant fort ut at hun gjørde det kun får å terge, irritere å får å få vilja si, hun hadde ikke noe smerter eller noe, bare stillte seg opp å gråt KUN fordi hun ville ha vilja si. Tok henne til side å spurte hva det var, om hun ikke svarte bare ropte å grein mere så sa vi at hvis hun ikke hadde noen grunn, eller kunne si til mamma å pappa hva det var så var det bare å slutte å gråte, får den ropingen  gidder vi ikke dag ut å dag inn, å hvis hun da bare ble verre så fikk hun sitte i trappa til hun var blid igjen å hadde roet seg ned, da kom hun etter ett par minutter å forklarte at hun ville ditt eller datt osv,, da var alt ok, den perioden varte i en mnd eller noe, å nå er det så stille å rolig hjem her, den siste uka har det vært lite trass her, å hun sakker til oss istedefor å rope..
Men dette hjalp jo fordi hun ikke hadde vondt eller noe, så det er vel bare å finne ut om det er trass eller om det er smerter..

ORIGINAL: schnuppa

Sånn er det her og[&:][&:][&:][&:][&:] Er så lei grining.. Og min våkner på nettene også og grImer for absolutt ingenting.. BLIR GAL jeg[:o][:o][:o][:o][:o]

Kjenner meg veldig igjen her. Hun våkner midt på natten og hyler og skriker utrøstelig. Av og til tror jeg ikke hun er våken en gang. Men det er utrolig deilig å vite at man ikke er alene

ORIGINAL: Auliana

Har du ingen ide om hvorfor hun griner? Kan det være at hun har vondt noen plass? Har hun tenner på gang? Magesmerter? osv.... Om griningen har pågått lenge (dagevis )ville jeg ha kontaktet en lege eller helsestasjon, bare for å komme på en liten helsesjekk.

Sier jeg å..

Når min toåring griner så er det alvor.. feber eller oppkast.. som nå[&:][:-]

vi brukte metoden med å overse at han sutra hele forbanna tia....jeg gikk over ham når han lå på gulvet å hylte....han er mye bedre nå ,og har forstått ,etter noen mnder at han ikk ekommer særlig lang vei med det.....

Det er ingenting som feiler henne. Muligens en tann eller to, men hun er sånn alltid. Men man må jo nesten bare le noen ganger. Da legger hun seg ned på gulvet og later som hun griner. Bare uler liksom. Men det er utrolig slitsomt i lengden da. Håper det gir seg snart. Får prøve med time-out og å overse. Det er jo mulig det er sjalusi også. Lillebror har begynt å komme seg rundt nå så han krever jo litt mer oppmerksomhet enn før da han bare satt der og så på når hun lekte.

Høres ut som hun tester deg.. vil ha oppmerksomhet eller viljen sin sikkert.
Er vel best å ignorere da om man er sikker på at det IKKE er noe galt.

Ja kanskje hun kjeder seg. Synes det er vanskelig å kombinere to små. Verre enn jeg hadde trodd. Vanskelig å få tid til å være ute og herje. Den ene sover når den andre er våken og omvendt. Og så skal man jo spise. Oppmerksomhet må de jo ha [;)] Ellers begynte hun i barnehagen to dager i uken forrige uke og har allerede erklært at hun ikke liker seg. Hun er jo bare vant til å være hjemme med mor og nå blir hun dumpet med en masse fremmede folk mange timer. Alt er liksm en omveltning når de er små. Men alt går seg jo stort sett til over tid også. Til og med trass [:D]

Det er ihvertfall tydelig at når min jente griner så har hun ikke vondt. Hun vil ha ting hun ikke får heeele tiden..som is, godteri etc...når hun ikke får det så kan hun ligge å hyyyle leeeeenge..Hun er utholdende og sta som et esel.  Får hvis hun får det hun vil ha så er hun smørblid med en gang...men ja..det er grining veldig mye på kveldene etter bhg. sukk.  også vil han aldri inn..vil være ute hele tiden..så det hyler hun veldig mye for..ja alt egentlig..for hun vil stort sett ikke det som vi andre skal [8|]

Høres i hvert fall ut som det ikke bare er jeg som sliter. Og det er fantastisk deilig, for selv om jeg synes synd på alle dere andre som sliter, så er i hvert fall alt helt normalt [:D] Tusen takk for masse gode råd og erfaringer. Hun hadde sin første time-out i trappen i går og det hjalp i hvert fall litt så jeg ser litt lysere på fremtiden [;)] Stor klem fra meg

Back
Topp