Unge som stikker av

Lille meg 90

Glad i forumet
Hei. Har en liten en på 2 år og 7 mnd som er fæl til å stikke av. Når vi er på en plass der det ikke er biler, så lar vi han bare springe uten at vi springer etter. Men problemet er at ungen ikke stopper og kommer tilbake til oss. Han ser etter oss men fortsetter å springe. Han snur ikke å kommer tilbake til oss når vi roper på han. Hva ka kan vi gjøre?
 
Jeg hadde stilt meg ute av syne og sett om han reagerte når han ikke så meg/oss. Ofte kan det gi en god nok støkk til at de blir mer påpasselige.

Aldri sett det har hjulpet noen å løpe etter unga..
 
Jeg hadde stilt meg ute av syne og sett om han reagerte når han ikke så meg/oss. Ofte kan det gi en god nok støkk til at de blir mer påpasselige.

Aldri sett det har hjulpet noen å løpe etter unga..
Her hadde det bare blitt mer spennende og mye morsommere hvis jeg hadde løpt etter :nailbiting::p
 
Om min ikke kommer når jeg roper så må han enten holde hånda eller sitte i vogna. Enkelt og greit
 
Min løper med en gang han får sjansen :p skikkelig pøbelunge som ikke hører. Så her har vi mange ganger hatt en skrikende unge i vogna på vei hjem gitt :p
Eldste her har egentlig ikke vært så ille på det der, merker at det er mer utfordrende med minsten :p
 
Eldste her har egentlig ikke vært så ille på det der, merker at det er mer utfordrende med minsten :p
Det er utrolig frustrerende. Prøver å ha en koselig dag i parken liksom, ikke koselig når man har en pøbelunge som løper rundt som en gal hund :hilarious: blitt mye flinkere til å holde hånda i det siste heldigvis
 
Føler med deg, vår sluttet med dette når barnet var 6 år. Og verken holde i hånden eller sitte i vognen fungerte. Jeg har brukt ryggsekk med bånd på steder der vi ikke klarte å holde oversikt.
Seler i vogn kom barnet seg ut ifra og konsekvenser kunne ikke betydd mindre.
Mitt råd, følg med på barnet og hold ut, de vokser det fra seg til slutt.
 
Vi prøvde konsekvens for å løpe. Helt til jeg holdt på å bli gal på ett nesten tomt kjøpesenter. Gjemte meg sånn at han ikke så meg men jeg så han, da snudde han veldig fort. Hjalp lengre enn å holde hånda. Men han reagerer også mer på at jeg sier pent at han må holde hånda enn at pappaen stresser og ber han holde hånda.
 
Det finnes jo sekker med bånd som du kan holde i.. Da kan han ikke stikke av..
 
Vi va ute av synet i går. Han fortsatte å løpe. Stoppet ikke. Vi bor i en by, der trafikken er 3 meter i fra husdøra. Så vi burde få lært han å stoppe..
 
Min får velge mellom et bånd rundt hånden som festes i vognen (halvannen meter kanskje) og å sitte i vognen. En del trafikk her og jeg har ofte hunden i tillegg.
 
Om ungene ikke går med oss og bare stikker så må de holde oss i hånda. Fireåringen hater det så han hyler og vrir på seg. Da spør jeg om han kan gå fint og gir han en sjanse til. Er han ulydig igjen må han holde meg i hånda til vi kommer frem.
 
Back
Topp